Lotus Evora GTE je určená na seriál vytrvalostných pretekov konajúcich sa po celom svete. So svojou špecifikáciou sa radí do triedy GT2. Okrem bezpečnostných prvkov obsahuje V6 motor Toyota Cosworth s objemom 3 999 centimetrov kubických. Celých 345 kW (470 k) sa prenáša na zadné kolesá cez 6 stupňovú sekvenčnú prevodovku. Hmotnosť pretekovej verzie je iba 1 245 kilogramov.
Lotus pripravil koncept cestnej verzie tohto pretekárskeho špeciálu. Výkon je kvôli výdrži agregátu o niečo nižší, avšak aj tak dosahuje viac ako 309 kW (420 k). Aj tu sú hnané zadné kolesá cez šesťstupňovú sekvenciu AMT.
Ultraľahké kované disky majú centrálnu skrutku na zaistenie. Obúvajú pneumatiky, ktoré sú najbližšie k závodným a sú vhodné aj pre cestnú premávku – Pirelli P Zero Corsa.
Pre bežných smrteľníkov však bude viac vhodná verzia Evora S, ktorú poháňa síce tiež V6, ale s objemom iba 3,5 litra a výkonom 258 kW (350 k). Spoločne s krútiacim momentom 400 Nm, ktorý vzniká zásluhou prepĺňania, zvláda šprint z nuly na sto za 4,6 sekundy a dostane sa až na 277 km/h.
Evora S bude je určite pohodlnejšia a vhodnejšia na každodenné jazdenie. Ešte civilnejšou alternatívou je Evora IPS (Intelligent Precision Shift) s automatickou prevodovkou. Oproti Evore S jej chýba turbo, ale má šesťstupňovú automatickú prevodovku. Atmosférický motor V6 má v tomto prípade objem tiež 3,5 litra, ale výkon je 206 kW (280 k) a krútiaci moment 350 Nm.
Verzia IPS je na stovke za 5,3 sekundy a maximum leží pri čísle 250. Zaujímavé sú údaje o spotrebe a emisiách. V kombinovanom cykle spotrebuje iba 8,8 litra benzínu na sto kilometrov a do ovzdušia vypustí 208 gramov oxidu uhličitého na jeden kilometer.
Foto – Lotus