Kým súčasná generácia s označením J má ostré tvary a stále vyzerá aktuálne, nové K ide zasa ďalej. Predná maska vyzerá agresívnejšie vďaka širšej a väčšej maske chladiča a tiež zložitému tvaru predného nárazníka.
Zadná časť novej Astry K pripomína štýl, s ktorým sa predstavila posledná verzia menšej Corsy. Určité črty ako horizontálne svetlá pripomínajú aj talianske Alfa Romeo Giulietta.
Nová generácia K sa oproti predchádzajúcej J zmenšila. Z dĺžky ubudlo 5 centimetrov a z rázvoru sa stratili dva centimetre. Aj napriek tomu automobilka prehlasuje, že miesto na nohy vzadu dostalo extra 3,5 centimetra. Zmenšovanie zasiahlo aj celkovú výšku. Stratilo sa z nej 2,6 centimetra.
S generačnou obmenou príde aj nižšia hmotnosť. Základná kostra karosérie je ľahšia až o 20 percent. Päťdesiat kíl zasa odstránili nové pomocné rámy či ľahšie nápravy. Celková úspora sa pohybuje od 120 do 200 kilogramov.
Opel vo veľkej miere využije motory s prepĺňaním. Základom bude litrový trojvalec s výkonom 77 kW (105 k). Výkonnejší bude úplne nový štvorvalec s objemom 1,4 litra a výkonom 107 kW (145 k). Naftu bude reprezentovať hlavne agregát s objemom 1,6 litra a až dvoma turbami.
Opel Astra K - menej tlačidiel je výraznou zmenou Zdroj: Opel
Najdôležitejšou novinkou v portfóliu Oplu budú nové maticové LED svetlá. Opel je tak prvým výrobcom, ktorý ich použije v nižšej strednej triede. Výrobca sľubuje, že objekty sú viditeľné o 30 až 40 metrov skôr ako pri použití halogénového systému.