Hatchback najnovšie získal novú verziu Carbon, na ktorej Volvo prizvalo spolupracovať aj renomovaného úpravcu Polestar Performance.    Nové slovo v názve však nie je len na okrasu, ale V40 naozaj disponuje karbónovými dielmi.

Okrem krytov spätných zrkadiel, ktoré ušetria iba pár gramov. Väčším prekvapením je karbónová strecha. Úbytok hmotnosti tiež nie je veľký, ale je na tom najvyššom mieste, čo pomôže trochu znížiť ťažisko auta. Zovňajšok ešte ozvláštňujú čierne prvky a tiež čierne koncovky výfukov.

Interiéru sa séria Carbon nedotkla nijako výrazne. Najviac kričia nové lišty na prahoch dverí a najmä červená farba bezpečnostných pásov. Miesto pre piatich cestujúcich a batožinu ostáva zachované.

Pod kapotou sa toho udialo viac ako vnútri. Benzínový agregát T5 má pôvodne 186 kW (255 k) a 400 Nm. Po zásahu Polestaru mu pribudlo 18 kW (25 k) a 50 Nm. Podobnou premenou prešiel aj naftový štvorvalec D4. Celkových 147 kW (200 k) a 440 Nm znamenajú nárast o 11 kW (15 k) a 40 Nm.

Volvo V40 Carbon - v čierno-bielej sa vynímajú červené bezpečnostné pásy Zdroj: Volvo

Nevýhodou bude obmedzený počet, iba 343 kusov. A druhá nevýhoda pre slovenský trh tkvie v geografickej dostupnosti. V40 Carbon sa bude predávať iba vo Francúzsku, Fínsku, Japonsku, Švédsku a Holandsku.