Teraz si prvenstvo zaknihoval v inej kategórii. V takej, kde ho Renault neohrozí, keďže príbuzné kombi Grandtour GT220 je o celých 44 kW (60 k) slabšie a viac výkonu preň automobilka zatiaľ neplánuje.
Paradoxom je, že kombi Seatu, ťažšie o 45 kilogramov, zvládlo okruh rýchlejšie ako hatchback. Síce sa hovorí o lepšej vyváženosti a lepšom nastavení zadnej nápravy, ale rozdiel 0,3 sekundy môže pokojne spôsobiť aj malá zmena počasia.
Kým teda hatchback zvládol 20 kilometrov za 7 minút a 58,4 sekundy, kombi Leon ST Cupra 280 dal čas 7 minút a 58,12 sekundy. Okrem menšieho brata je rýchlejší aj ako Audi RS4 Avant s osemvalcom s objemom 4,2 litra.
Za volantom bol jazdec Jordi Gené, ktorý prehlásil: "V tiahlych rýchlych zákrutách sa náprava ST správa progresívnejšie a maximálna rýchlosť je vyššia kvôli nižšiemu koeficientu odporu vzduchu. To, čo sme stratili na výjazdoch sme dohnali v rýchlych zákrutách a na rovinkách. Dlhšia karoséria umožňuje hru so zadkom pri usmernení auta. A tiež je príjemný pocit, keď vypnete stabilizáciu."
Seat Leon ST Cupra 280 - prekonal aj trojdverový hothatch Zdroj: Seat
Vo výbave kombi búrajúceho rekordy sa objavil balík Sub8 známy už z hatchbacku a tiež pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, aké obúva aj Renault Mégane Trophy R. Základ bol samozrejme výkonnejšia verzia Leonu s 206 kW (280 k).