Nová generácia má pod kapotou štvorlitrový osemvalec s dvoma turbami, čo umožňuje ľahšiu prácu úpravcom. Preprogramovanie a optimalizácia riadiacej jednotky pre vyšší výkon je tak prvou logickou voľbou. Presne podľa toho kľúča pracoval aj nemecký úpravca DTE System.

Už základ C63 AMG ponúka veľmi slušnú hodnotu výkonu 350 kW (476 k) a krútiaceho momentu 650 Nm. Predchodca s atmosférickým motorom ponúkal výkon 336 kW (457 k), vo verzii Performance až 358 kW (487 k). Novodobá reinkarnácia vo verzii C63 S odovzdá až 375 kW (510 k) a 700 Nm, čo sú hodnoty, s ktorými operuje aj športový model AMG GT.

Úpravca jednoduchým napojením na počítač a preladením riadiacej jednotky na použitie viacerých máp dostal z agregátu 434 kW (590 k) a 816 Nm. Všetky mechanické komponenty DTE System nechal pôvodné a nárast je len vďaka softwarovým čarom.

Mercedes-Benz C63 S AMG DTE System - zrýchlenie na stovku bude menej ako 4 sekundy Zdroj: DTE System

C63 S s úpravou zvládne šprint na stovku rýchlejšie ako sériová verzia. Sedan sa tak určite dostane pod hodnotu 4 sekundy, ktoré má základ. Obmedzenie maximálnej rýchlosti ostane v platnosti a zrýchľovanie ustane pri 250 km/h.

DTE System na úpravu dáva normálnu záruku a ponúka ho v balíku s certifikátom TÜV.