Dizajnové zmeny nie sú vôbec výrazné. Polovica životného cyklu prinesie jemné zmeny na prednom nárazníku. Omnoho dôležitejšia je úprava predných svetlometov. Aj keď tvarovo zostávajú porovnateľné ako doteraz, môžu byť osadené Full LED systémom. Rovnako diódové budú aj zadné svetlá využívajúce výraznejší svetelný podpis.
Vnútro akoby ostalo úplne rovnaké. BMW však tvrdí to, čo každá automobilka pri každom facelifte. Vraj sú použité kvalitnejšie materiály. Najväčšou novinkou bude nový navigačný systém, ktorý sa dokáže učiť. V praxi to znamená, že si zapamätá ak vodič viackrát zvolí inú trasu ako navrhne a následne ju použije ako primárnu.
Najviac zmien sa nájde pod kapotou. Medzi benzínovými motormi samozrejme nebude ani jeden s atmosférickým plnením. Všetky budú prepĺňané. Základ však vyrazí dych najviac. Miesto 316i so štvorvalcom bude 318i, ale s trojvalcom a objemom 1,5 litra.
Nový základ medzi benzínovými agregátmi príde s výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 220 Nm. Stovku zvládne za 8,9 sekundy, maximum sa dostalo na 210 km/h a spotreba by mala byť v kombinovanom cykle len 5,5 litra.
Dvojlitrový motor v ponuke zaberie označenia 320i a 330i. Slabší bude mať 135 kW (184 k). Silnejší nahradí verziu 328i a vydá zo seba 185 kW (252 k). Na vrchole ponuky nahradí 340i doterajší model 335i. Dosiahne až 240 kW (326 k).
BMW radu 3 facelift - interiér s zdanlivo nezmenil vôbec Zdroj: BMW
Pri naftových motoroch zdanlivo zostáva kameň na kameni. Označenia sa nemenia a dokonca aj základ 316d má podtunený dvojliter. Budúci rok má ponuku verzií obohatiť plug-in hybrid 330e. S kombinovaným výkonom 185 kW (252 k) má mať kombinovanú spotrebu len 2,1 litra na sto kilometrov.