V ponuke terénneho modelu s hviezdou na kapote je štandardne naftový motor G350 BlueTec, tvoriaci cenový základ ponuky. Okrem benzínových verzií s dodatkom AMG pole zelených pištolí na pumpách zastáva len G500.

Doposiaľ bol pod kapotou vidlicový osemvalec s objemom 5,5 litra. Dosahoval výkon 285 kW (387 k). V kombinovanom cykle si vypýtal 14,8 litra benzínu, čo je o 1,1 litra viac ako G63 AMG. Emisie sa dostali na hodnotu 348 gramov CO2 na kilometer.

Agregát G500 s objemom 5,5 litra onedlho odíde do dôchodku a nahradí ho novší štvorliter s dvoma turbami. Je už známy z výkonných modelov AMG GT a C63 AMG ostatnej generácie. Základným dôvodom náhrady je potreba plnenia emisnej normy Euro6.

Presné nastavenie motora bolo odprezentované v Ženeve v extrémnom koncepte G500 4x42. Menší motor dosahuje maximálny výkon 310 kW (422 k), čo je nárast o 25 kW (35 k). Údaje o spotrebe a emisiách zatiaľ výrobca nezverejnil.

Nový motor je len etapou v modernizácii pred väčšou revíziou modelu v roku 2017. Nová generácia by mala byť až o 100 milimetrov širšia, z čoho budú mať prospech najmä pasažieri. Tiež má stratiť 200 kilogramov z hmotnosti.