Renault predstavil facelift jedného z ťažiskových modelov so slovami, že auto je teraz viac spojené so súčasnosťou. Znamená to hlavne prilepenie klasiky, ktorá v spomenutej súčasnosti nevynecháva ani jedno auto. LED diódy na denné svietenie si tak našli cestu aj do predných svetiel upraveného Mégane.

To však nebola jediná vonkajšia zmena. Vo väčšej miere sú použité chrómované plochy a miesta lakované čiernou farbou. Renault sa však sústredil, podľa vlastných slov, na kvalitu spracovania a auta celkovo.

Výbava GT a GT-Line je od obyčajnej verzie odlišná presunom diód na denné svietenie zo svetiel na nárazník. Kvôli lepšiemu rozoznaniu majú tvar bumerangu.

Facelift nebol len vizuálny. Zmeny nastali aj pod kapotou. Dlho používaný motor 1,6 16V odišiel do dôchodku aj v tomto nasadení. Jeho miesto zaujal výrazne novší a menší turbomotor. Z objemu 1,2 sa vo verzii 115 TCe podarilo konštruktérom dostať o 40 Nm viac ako z predchádzajúcej, väčšej motorizácie.

Motor 1,2 TCe má celkovo 81 kW (110 k) a 190 Nm. Na krútiacom momente zaujme najmä to, že 90 percent maximálnej hodnoty je k dispozícii od 1650 otáčok motora za minútu. Spotreba 5,3 litra benzínu na sto kilometrov je o 25 percent nižšia ako predtým. S ňou idú ruka v ruke emisie. Tie sa dostali na 119 gramov CO2 na kilometer.

Zmenila sa aj ponuka naftových motorov. Z 1,6 dCi prešli niektoré novinky aj do menšieho 1,5 dCi. To znížilo pri verzii s 81 kW (110 k) potrebu paliva na 3,8 litra nafty na 100 km. Slušný výsledok v konzumácii podmieňuje aj dobré výsledky na opačnom konci. Emisie 95 g/km stavajú Mégane medzi 3 najzelenšie autá Renaultu.

Cestu pod kapotu s našiel aj nový motor 1,6 dCi predstavený minulý rok. Svojimi parametrami plne zastupuje predchádzajúci 1,9 dCi. Veľa naznačuje aj pomenovanie modelu, dCi 130. Výkon 96 kW (130 k) je doplnený krútiacim momentom 320 Nm. Spotreba spadla o 20 percent na 4,0 l / 100 km.

Klasické verzie však nie sú jediné, ktoré boli zmenené. Motor vrcholného modelu Renault Sport Mégane RS má od faceliftu výkon, ako mala verzia Trophy. Použitie je závislé od zvoleného režimu auta. Nastavenie Sport zvýši výkon o 11 kW (15 k) a 20 Nm, 195 kW (265 k) a 360 Nm celkovo.

Nový, vlastne upravený Mégane sa dostane k predajcom v marci 2012.

Foto – Renault