Príčina nového názvu je jednoduchá. CX-4 už existuje. Model je určený výlučne pre čínsky trh. Je akýmsi kupé-SUV, ktoré sa podobá na CX-5. To je dôvodom, prečo ostatné časti sveta dostanú vozidlo s dvojciferným označením. Nový moedl sadne presne medzi CX-3 a CX-5.
Mazda CX-30 bude tiež patriť medzi crossovery. Dĺžka bude takmer 4,4 metra, šírka 1,8 metra. Rázvor 2 655 milimetrov zase naznačuje, že vnútorný priestor bude veľkorysejší ako v prípade menšej Mazdy CX-3. Tvary karosérie zase presne zapadajú do aktuálneho portfólia automobilky.
Ani interiér nie je prekvapením. Všetko nadväzuje na to, čo ponúkli ostatné nové modely japonského výrobcu. Tvary sú, v prvom rade, jednoduché a prehladné. Mazda nechala samostatnú klimatizáciu a ovládanie displeja kolieskom. To je, vzhľadom na samotnú vzdialenosť displeja od vodiča vhodný krok.
Mazda CX-30 - je medzi modelmi CX-3 a CX-5 Zdroj: Mazda
V ponuke budú agregáty, ktoré všetky spĺňajú emisnú normu Euro 6d-TEMP. Mazda, v tomto prípade, nezanevrela ani na naftové agregáty. Všetky benzínové však budú vybavené systémom mild-hybrid, ktorý má zlepšovať spotrebu a hlavne emisie vozidiel. Technológia kombinuje spaľovací motor, elektromotor a 24-voltové batérie.
Ponuka agregátov bude obsahovať aj nový motor Skyactive-X, s ktorým prichádza nová generácia Mazdy 3. Ten má kombinovať výhody benzínových a naftových motorov. Mazda ponúkne aj pohon všetkých štyroch kolies cez systém i-Active AWD. Na trhu sa nový model objaví koncom roka a cena bude tiež medzi tým, koľko stojí CX-3 a koľko CX-5.
Mazda CX-30 - jednoduché tvary sú základom Zdroj: Mazda