Honda našla ďalšie pôsobisko pre nový motor s menším zdvihovým objemom. Podobne ako úspešný 2,2 i-CTDi, aj menší agregát prišiel v dobe, kedy už väčšina ostatných výrobcov podobné už má. Objem 1,6 litra predurčil, že hlavným cieľom bude Civic.

Druhým modelom, ktorý ponúkne menší naftový agregát bude SUV CR-V. Zaradí sa tak napríklad ku Kii Sportage, ktorá tiež ponúka aj menší objem naftovej alternatívy. Kia ponúka pre túto alternatívu výlučne pohon prednej nápravy.

Podobný postup použila aj Honda. CR-V osadila novým motorom 1,6 i-DTEC s technológiou Earth Dreams. Zmenšenie objemu znamená oproti 2,2 i-DTEC nižšiu hmotnosť. Podarilo sa tak ušetriť až 47 kilogramov. Hlavným dôvodom je hliníková hlava valcov a hliníkový blok.

Výkon 88 kW (120 k) dosahuje agregát pri 4000 otáčkach za minútu. Krútiaci moment 300 Nm nastupuje už pri 2000 otáčkach. Honda zatiaľ zverejnila, že relatívne veľké SUV bude mať emisie na hodnote 119 gramov CO2 na kilometer. Predpokladá sa, že kombinovaná spotreba by mohla byť do 4,5 litra na sto kilometrov.

Pre naozaj nízku spotrebu implementoval výrobca súbor opatrení pod názvom ECON. Okrem neho Eco Assist nabáda šoféra podľa štýlu jazdy, aby úspory pokračovali. No a Honda nenechala v zásuvke ani vypínanie motora, ktoré nazýva Idle Start.

Až na spomenutý motor ostáva všetko na CR-V rovnaké. Takže zákazník nepríde ani o batožinový priestor, ktorý po sklopení zadných sedadiel narastie o 1658 litrov.

Foto – Honda