Honda nadviaže na to, čo opustila príchodom siedmej generácie. Šiesta bola poslednou, ktorá ponúkala verziu kombi. Rok 2000 znamenal odchod praktickej verzie a jej vytratenie sa z ponuky Hondy.
Po trinástich rokoch sa vracia, práve prebiehajúci ženevský autosalón bol dejiskom odhalenia alternatívy s väčším batožinovým priestorom. Honda auto s názvom Civic Tourer označuje zatiaľ ako koncept, ale je jasné, že ak sa dostane do sériovej výroby veľkými zmenami neprejde.
Predok má masku prevzatú z hatchbacku, ale strecha nezačína klesať nad hlavami zadných pasažierov. Pokračuje a zalamuje a klesá až ku koncu karosérie. Od svetiel k nárazníku smeruje línia auta kolmo dole.
Koncept príde do sériovej podoby a na trhu začiatkom budúceho roka. Široký postoj určite ostane, ale v základnej verzii určite nebudú tak veľké disky ako na autosalónovom kuse. LED svetlá vzadu dávajú kombi vzhľad podtrhujúci dynamiku. Rovnakým spôsobom pôsobí aj spojler nad zadným oknom.
Interiér by nemal prejsť v prednej časti žiadnymi zmenami a tvary budú podobné ako v európskej päťdverovej karosérii. V oblasti zadných sedadiel pribudne priestor najmä na hlavy pasažierov. Honda neuviedla objem batožinového priestoru, avšak podľa predĺženého zadného previsu možno usudzovať že nárast bude aj v tejto oblasti.
Okrem prístrojovej dosky z hatchbacku prídu aj motory. Základný agregát spaľujúci benzín ponúka objem 1,4 litra, technológiu i-VTEC a výkon 74 kW (100 k) plus 127 Nm krútiaceho momentu. Silnejší 1,8 i-VTEC dosahuje 104 kW (142 k) a 174 Nm. Najvyšší výkon zo seba vydá naftový 2,2 i-DTEC s 110 kW (150 k) a 350 Nm. O kombi s prívlastkom Type-R zatiaľ žiadne slovo nepadlo.
Foto – Honda