Vlna retro áut v deväťdesiatych rokoch priviedla koncern Chrysler k myšlienke, že nielen autá z päťdesiatych a šesťdesiatych rokov majú nárok na znovuzrodenie. Prowler bol tým modelom, ktorý mal pripomenúť tvary áut spred 70 rokov.

Život Prowlera začal v roku 1993, kedy bol predstavený ako koncept. Prijatie verejnosti ho posunulo do centra záujmu a v roku 1997 dokonca do sériovej produkcie. Tvarom nepripomínal nič, čo vtedy na trhu bolo. Mohla za to hlavne karoséria, ktorá nezakrývala predné kolesá. Najbližším modelom, ktorý mal predné kolesá mimo karosérie bol britský Caterham.

Hliník predstavoval hlavný stavebný prvok karosérie. Bola z neho vyrobená väčšina panelov. Pod hliníkovú kapotu sa zmestil iba šesťvalec. Objem 3,6 litra na začiatku produkcie vydoloval typicky amerických 160 kW (218 k). Ku koncu produkcie sa zvýšil na 189 kW (253 k).

Ručne montované auto bolo po ôsmich rokoch od 1989 prvým autom, ktoré nemalo pohon prednej nápravy. Pred ním to bol model Gran Fury. Hot Rody boli dlhé 4,191 metra. Zaujímavejšia bola ale celková výška. Tesne pod 1,3 metra a rapídne stúpajúce boky dodávali dynamický profil.

Vzhľadom na umiestnenie strechy batožinový priestor nelámal rekordy. Oficiálne údaje hovoria o 1,8 kubickej stopy. To v prepočte vychádza iba na 51 litrov. A to je naozaj málo. Uvedomovali si to aj v Plymouthe. Preto ponúkli ako príslušenstvo špeciálny príves ladiaci s celkovým dizajnom auta.

Chrysler dúfal, že Prowler zdvihne značku Plymouth do čiernych čísel. Na začiatku predaja v roku 1997 stál moderný hot rod od 38 000 amerických dolárov, po zohľadnení inflácie by to dnes bolo 54 070 dolárov, v prepočte 40 739 eur.

Ku koncu produkcie, v roku 2002, cena vzrástla na 44 625 dolárov. Inflácia by ju dnes zdvihla na 56 993 dolárov. V eurách 42 941. Produkcia sa zastavila na 11 702 kusoch. Lenže rok 2001 znamenal koniec značky Plymouth. Zvyšok vyrobený po tejto zmene sa predal ako Chrysler.

Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na ETREND.sk.
Prečítajte si všetky.

Foto – Chrysler