Dieťa Ferdinanda Piëcha, Bugatti Veyron prešlo rôznymi variáciami. Tá s označením Super Sport s uzavretou karosériou drží súčasný svetový rekord v maximálnej dosiahnutej rýchlosti. S hodnotou 431,074 km/h je najrýchlejším sériovo vyrábaným autom.
Ale je to kupé. Jeho kombináciou s kabrioletom Grand Sport vznikla verzia Vitesse. Otvorená karoséria prišla tiež s motorom produkujúcim, zo šestnástich valcov zásobovaných vzduchom štyrmi turbami, ohromujúcich 883 kW (1200 k).
Krútiaci moment 1500 Nm sa dostáva cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG na všetky štyri kolesá. Vitesse sa dostane na rýchlosť 100 kilometrov za hodinu za symbolických 2,6 sekundy, na dvojstovku za 7,1 a maximálne dôjde k méte 410 km/h.
Maximálnu rýchlosť dosahuje na siedmom prevodovom stupni. Výrobca udáva, že na jednotke dokáže Veyron Grand Sport Vitesse vyvinúť 104 km/h, na trojke 197 km/h a na šestke 377 km/h.
Skôr ako kombinovaná spotreba 23,1 litra na 100 kilometrov a emisie 539 gramov oxidu uhličitého na kilometer budú potenciálneho majiteľa zaujímať nastavenia vozidla. Pri voľbe Standard je predpoklad použitia v normálnej premávke pri rýchlostiach do 180 km/h. V tomto prípade sú klapky v predných difúzoroch otvorené.
Režim Handling výrobca odporúča na ceste mimo mesta, diaľnici a okruhu. Klapky sú stále otvorené. Mód Top Speed hovorí sám za seba, klapky sa uzavrú a auto je pripravené na vysokú rýchlosť. Aktivácia je podmienená použitím druhého, samostatného kľúča. Spolu s podvozkom sa menia aj nastavenia aerodynamiky vozidla.
Prečítajte si aj o ďalších novinkách Ženevského autosalónu
Foto – Bugatti