Po odchode Maybachu ostal Rolls-Royce Phantom skoro sám. Jedinú čiastočne vzdialenú konkurenciu mu predstavuje menší Bentley Mulsanne. Konkurencia v podobe Mercedesu triedy S, Audi A8 a BMW radu 7 je vzdialená a podstatne menej exkluzívna.

Nič netrvá večne a Phantom uvedený v roku 2003 začínal pociťovať svoj vek. Model po facelifte sa volá jednoducho Phantom Series II. Názov vychádza z tradícií používaných v automobilke dlhé roky. Zmena sa netýka len sedanu, ale zasiahla aj Drophead Coupe a Coupe.

Najvýraznejší prvok faceliftu je predná časť. Nový nárazník je síce skoro na nerozoznanie od toho pôvodného, ale novší model prezradí tvar svetiel. Pod klasickými obdĺžnikovými už nesvietia kruhy, ale menšie pásy.

Predné svetlá zanevreli na xenónové výbojky a sú odteraz iba na princípe LED diód. Tie sú rozdelené horizontálnou líniou na dve časti. Pre lepšiu viditeľnosť v noci sú svetlá elektronicky nastavované a zameriavajú svetelný lúč tým smerom, ktorým ide auto.

Pohľad z vnútorných sedadiel ukáže nový displej infotainmentového systému. Uhlopriečka 8,8 palca je skoro taká, akú má tablet od Applu. Navigácia pracuje s novým 3D zobrazením spojeným s topografickými údajmi v mape. Pribudlo aj veľa nových POI (Points of Interest – bodov zájmu). Na displeji sa tiež ukazuje výstup z prednej, zadnej a bočných kamier, čo uľahčuje parkovanie.

Zatiaľ to vyzerá len na kozmetické zmeny, ale aj pohonné ústrojenstvo sa prispôsobilo dobe. Motor V8 s objemom 6,75 litra a dostatočným výkonom spolupracuje v Series II s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Výhodu predstavuje zníženie spotreby o desať percent sprevádzané znížením emisií CO2 z 388g/km na 347 g/km.

Prečítajte si aj o ďalších novinkách Ženevského autosalónu

Foto – Rolls-Royce