SVJ je výkonnou a okruhovo orientovanou alternatívou ku Aventadoru S. Okruhový potenciál kupé predviedla automobilka pri predstavení kupé, keď získala od Porsche 911 GT2 RS titul najrýchlejšieho produkčného auta na okruhu Nürburgring.
Tak ako kupé aj roadster využíva aktívny systém aerodynamiky, ALA. Oproti Aventadoru SV tak môže dosiahnuť až o 40 percent väčší prítlak a o percento nižší koeficient aerodynamického odporu. Na aktívnom živote sa zúčastňuje predný spojler, veľké zadné krídlo a aj zakrytovanie spodnej časti ukončené veľkým difúzorom.
Lamborghini Aventador SVJ Roadster - bude stáť pol milióna eur Zdroj: Lamborghini
Po otvorení strechy Roadster sprostredkuje viac kontaktu s okolitým svetom. Karbónový hardtop má svoje miesto, v takomto prípade, pod prednou kapotou. Oproti kupé je Roadster trochu ťažší, pribudlo 50 kilogramov.
Stále však zvláda zrýchlenie na stovku za 2,9 sekundy, čo je len o 0,1 sekundy pomalšie. K tomu mu pomáha motor V12 s objemom 6,5 litra. Atmosférický agregát ponúka 566 kW (770 k) a je umiestnený v strede auta, za vodičom a spolujazdcom.
Automobilka plánuje výrobu 800 kusov SVJ Roadster s cenou blížiacou sa 500-tisícom eur.
Lamborghini Aventador SVJ Roadster - automobilka vyrobí 800 kusov SVJ Roadster Zdroj: Lamborghini