Nový model automobilky síce vyzerá rovnako retro ako všetky Morgany, ale už stojí na úplne novej hliníkovej platforme CX-Generation. Má byť dvonásobne tuhšia ako predchádzajúce platformy, ktoré automobilka používala doteraz.

Niektoré časti platformy sú však stále z dreva, čo však nekoliduje s hmotnosťou. Tá je, pri samotnej platforme, nižšia o 100 kilogramov. To však nie je jedinou výraznou zmenou v prípade Morganu, tá ďalšia prichádza pri pohľade na agregát.

Časy veľkých osemvalcov sú preč, Morgan sa prispôsobil, prispôsobil platformu a model Plus 6 bude vybavený motorom B58 od BMW. Ten má objem tri litre a šesť valcov umiestnených v rade za sebou. Okrem Morganu ho využíva samotné BMW, ale aj Toyota v modeli Supra.

Morgan Plus 6 - nová platforma je o 100 kg ľahšia Zdroj: Morgan

V Plus 6 má výkon 250 kW (340 k)a krútiaci moment 500 Nm. BMW pridalo aj automatickú prevodovku ZF s ôsmimi stupňami. Alternatíva s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou je stále len vo fáze príprav. Výrazným pozitívom modelu bude nízka hmotnosť.

Morgan Plus 6 má hmotnosť 1 075 kilogramov. Samotný výrobca o Plus 6 hovorí ako o najdynamickejšom aute v histórii automobilky. Na stovke je za 4,2 sekundy a maximálne sa rozbehne na 267 kilometrov za hodinu. Kombinovaná spotreba je však veľmi prijateľných 7,4 litra na sto kilometrov.

Nový model Morganu stojí 90-tisíc eur. Na porovnanie, BMW Z4 M40i s rovnakým agregátom začína na 65 188 eur a Toyota Supra 69 990 eur. Morgan vyrobí 300 kusov.

Morgan Plus 6 - radiacu páku tiež dodal výrobca agregátu Zdroj: Morgan