Samotný výrobca označuje najnovšiu verziu ako štvrtú generáciu modelu, ale aj napriek tvrdeniam to je len facelift druhej generácie. Stratili sa obrovské predné svetlá a oblá maska. Nahradila ju nová, ktorá začína pod ľavým svetlom a končí pod pravým.

Menšie svetlá na jazdenie stačia a práve nová maska si vyžiadala aj prerobený nárazník. Celkovo sa tvary mali ešte viac priblížiť osobným vozidlám, čo naznačuje najmä spodná časť nárazníka s otvorom na prívod vzduchu a hmlovými reflektormi.

Vo vnútri však prichádza s prevratnejšou novinkou. Po vzore Citroënu Berlingo, Peugeotu Partner a Fordu Transit Connect prichádza v úžitkovej verzii s tromi sedadlami vpredu. Samozrejme bude v ponuke aj dvojmiestna alternatíva, ale v núzdových prípadoch sa tretie miesto hodiť môže.

Predná kapota neponúkne objemovo žiadnu novinku. Motory MultiJet II budú maž buď 1,3 litra, alebo 1,6 litra. Menší ponúkne 66 kW (90 k) a väčší 77 kW (105 k). Fiat, a špeciálne divízia Fiat Professional, ohlásila, že motory majú lepšiu odozvu až o 40 percent.

Fiat Dobló - v zadnej časti je noviniek skromnejšie Zdroj: Fiat Professional

Úplnou novinkou bude verzia EcoJet. Tá má za úlohu priniesť výraznú úsporu paliva a zníženie emisií. Na splnenie svojho poslania využíva systém vypínania motora start-stop, pneumatiky s nižším valivým odporom, olej s nižšou viskozitou, inteligentný alternátor a aerodynamický balík. Kombinovaná spotreba verzie má byť iba 4,4 litra a emisie zostanú na 115 gramoch CO2 na kilometer.