Aj keď základ poskytol súčasný Transporter, tvary prednej časti naznačujú línie, ktoré by mohla použiť jeho nová generácia. Tá však nebude pick-up, ako koncept, ale van. Tristar ukazuje možnosť terénnejšej verzie úžitkového vozidla.
Odvahu rozbehnúť sa mimo spevnených ciest hrdo ukazujú plastové časti pôsobiace kontrastne pri ostrej oranžovej farbe karosérie. Ale nezostalo len pri tom, Tristar má vyššiu svetlú výšku o 30 milimetrov a sedemnásťpalcové zliatinové disky s pneumatikami umožňujúcimi prejsť aj cez náročnejšie cesty.
Len pre istotu Volkswagen pribalil vpredu aj navijak a na cestu posvietia LED svetlomety. Aj napriek drsnému exteriéru ponúka interiér veľkú dávku komfortu. Ale iba pre dvoch. Tí si užívajú kožené čalúnenie sedadiel, automat na kávu a obrovský, dvadsaťpalcový displej tabletu.
Pod prednou kapotou automobilka našla pôsobisko pre dvojlitrové TDI s výkonom 150 kW (204 k). Krútiaci moment sa dostal na 450 Nm. Ku všetkým štyrom kolesám sa dostáva výkon cez systém 4Motion, nasledujúci za sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
Volkswagen Tristar - dvadsaťpalcový tablet Zdroj: Volkswagen
Terénny pick-up s iným štýlom ako je bežné dokáže zrýchliť na stokilometrovú rýchlosť za 10 sekúnd. Maximálne sa dostane na 185 km/h. Je škoda, že táto verzia nemá príliš veľký potenciál dostať sa v tejto podobe do sériovej produkcie.