Honda pri každej generácii Civicu trochu otáľa s predstavením vrcholného modelu. Bolo to tak aj pri tej minulej a na ten súčasný Type-R budeme čakať až do spustenia predania modernizovaného modelu, pričom facelift sa predstavil spoločne s druhým konceptom najvýkonnejšieho hatchbacku.

V prvom rade druhý koncept vyzerá naozaj agresívne. V prednej časti využíva inovovanú masku so svetlami s LED dennými pruhmi. Avšak nárazník už sériovo nevyzerá, aj keď základné črty znova preberá z výbavy Sport. K ním pridáva spodný spojler a nezabudlo sa ani na červený znak, poznávacie znamenie modelov Type-R.

Omnoho radikálnejší vzhľad prichádza vzadu. Začína plne integrovaným spojlerom s časťami svetiel. Dokonca aj prelom zadného skla je trochu predĺžený. Ale najviac oči ťahá obrovský a zložito tvarovaný difúzor v ktorom si našli miesto štyri koncovky výfuku.

Vo vnútri pribudne tlačidlo +R, ktoré ešte zostruje reakciu motora na plyn, rovnako ostrejšie bude reagovať aj volant. Stlačenie tiež prepne naladenie podvozku s aktívnymi tlmičmi, všetko, aby sa jazda stala bezprostrednejšou.

Honda Civic Type-R Concept II - zadné krídlo s integrovanými svetlami Zdroj: Honda

Ale rana prichádza pri pohľade pod kapotou. Smutné je, že motor už nie je vysokootáčkový atmosférický štvorvalec. Na druhú stranu to tiež nie je predpokladaný agregát s objemom 1,6 litra. Pod prednou kapotou konceptu je prepĺňaný dvojliter i-VTEC s 206 kW (280 k). Maximálne otáčky sa dostanú na 7000. Veľa prvkov z druhého konceptu sa dostane do sériovej produkcie.