Reálna výroba začala v roku 1999. Motor umiestnený vpredu a pohon zadnej nápravy zostali ako pri koncepte, čo tiež znamenalo rozloženie hmotnosti ako na koncepte. Dvojliter DOHC s technológiou VTEC bol podobný ako ten, ktorý sa neskôr montoval aj do športového Civicu Type-R.
Štvorvalec s objemom 1997 centimetrov kubických. Vďaka variabilnému časovaniu ventilov sa japonským konštruktérom podarilo z neho vytiahnuť v európskej verzii až 177 kW (240 k) a 208 Nm. Najvyšší výkon agregát dosahoval pri 8300 otáčkach, obmedzovač zasahoval pri 9000 otáčkach.
S2000 mala motor spojený s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a výkon sa dostával na zadné kolesá, kde ho delil diferenciál s obmedzenou svornosťou. V štandardnej výbave ponúkal roadster disky s priemerom 16 palcov a plátenú skladaciu strechu. Za príplatok sa dal zaobstarať plechový hardtop. Plastové okienko výrobca v roku 2002 zmenil za sklené s elektrickým rozmrazovaním.
Druhá generácia, alebo skôr facelift tej prvej prišiel v roku 2004. V prvom rade Honda prešla na disky väčšie o jeden palec a upravené nastavenie podvozka, ktoré má obmedziť pretáčavosť. Dôležitou zmenou, ktorá vyriešila jednu chorobu prevodoviek, bolo použitie karbónových synchrónov.
Honda S2000 - dvojliter točil 9000 otáčok Zdroj: Honda
Facelift však do Európy nepriniesol motor so zvýšeným objemom. Ten sa dostal iba do USA, ale aj napriek tomu nedosahoval výrazne vyššie výkony. Pri ňom však klesli maximálne otáčky na 8000. Výroba sa skončila v roku 2009 verziou Ultimate Edition. Boli lakované bielou Grand Prix farbou, v základe mali aj hliníkový hardtop, disky s grafitovou farbou a červený kožený interiér. S2000 zatiaľ zostáva bez nástupcu.
Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.