V najdôležitejšom segmente – letoch do Európy vzrástol počet cestujúcich iba o iba o štyri desatiny, pretože výrazne ubudlo cestujúcich do východoeurópskych krajín, predovšetkým do Ruska. Do Moskvy letelo dokonca o takmer štvrtinu menej pasažierov.

O vyše 12 percent však ubudlo aj cestujúcich do Frankfurtu, lebo viac z nich letelo do cieľa priamo, nie s prestupom na najväčšom nemeckom letisku. Napriek tomu však Frankfurt zostáva najdôležitejšou západoeurópskou a Moskva východoeurópskou destináciou.

Vedenie letiska v tomto roku predpokladá rast počtu cestujúcich do dvoch percent. K tomu majú prispieť nové medzikontinentálne linky do Šanghaja, Havany a iránskeho Isfahanu. Okrem toho letisko plánuje niekoľko ďalších do európskych miest, zvýšenie počtu letov najmä lowcostových spoločností aj viac tranzitných cestujúcich.

Najdôležitejšími dopravcami boli naďalej rakúske firmy Austrian Airlines Group a Niki (spolu vyše 56 percent), ktoré sú v stopercentnom vlastníctve nemeckých skupín Lufthansa a Air Berlin. Tieto dve v rebríčku najväčších dopravcov pritom nasledujú. Vlani lietalo z Viedne 75 leteckých spoločnosti na 181 letísk v 73 krajinách.

Schwechat si pochvaľuje vlaňajší vývoj na letiskách, v ktorých má kapitálový podiel. Letisko na Malte vybavilo vlani 4,6 milióna cestujúcich (plus 7,7 percenta oproti roku 2104) a Košice 410-tisíc (plus 15,1 percenta).