Nakupovanie v kamenných obchodoch baví 57 percent mileniálov, zatiaľ čo v prípade celej populácie toto číslo klesá na 47 percent. Mileniáli sú zjavne lepší v skĺbení týchto nákupov s internetom a tiež kontaktov s obchodmi cez sociálne siete, poznamenala agentúra AFP.
Za udivujúce považuje, že mladí si nákupné centrá obľúbili viac ako väčšina populácie a vidia v nich miesta, kde si môžu dopriať zábavné a zmyslové zážitky, odpočívať a tráviť voľný čas.
Skoro tri štvrtiny z nich (72 percent) predpokladajú, že sa obchody počas nasledujúcich desiatich rokov výrazne zmenia. Dve pätiny (42 percent) sa domnievajú, že v tom čase sa bude nakupovať už len prostredníctvom internetu.
Pozitívna budúcnosť
Generácia mileniálov vníma budúcnosť s dôverou: skoro štyri pätiny (79 percent) vidia svoje vyhliadky pozitívne. Najpozitívnejšie vidia svoju budúcnosť mladí Dáni (86 percent) pred Rumunmi (83) a Portugalcami (81), zatiaľ čo v prípade mladých Francúzov a Talianov podiel optimistov klesá na 71 a 70 percent.
„Pozitívnejší pohľad na život sa odráža v plánoch ohľadom nakupovania,“ tvrdí Observatoire Cetelem – zatiaľ čo 47 percent Európanov tvrdí, že sa tento rok chystá na väčšiu spotrebu, v prípade mileniálov ide o 54 percent.
Najviac túžia míňať Slováci (73 percent) a Česi (69 percent), zatiaľ čo v prípade Francúzov toto číslo klesá na 34 percent.
Internetová generácia sa podľa štúdie vyznačuje skôr zodpovednou a rozumnou spotrebou podobne ako v prípade staršej generácie, oproti ktorej však menej obmedzujú svoje výdavky na to, čo je naozaj užitočné (76 ku 83 percentám).
Prieskum uskutočnila spoločnosť Kantar TNS v 17 európskych krajinách od 2. októbra do 2. novembra 2017 na reprezentatívnej vzorke viac ako 13 800 osôb vo veku od 18 do 75 rokov.