Čo sa v rozhovore dozviete:
- ako získal na začiatku blogovania pozornosť publika
- ako sa prehupnúť cez kritickú hranicu na sociálnych sieťach
- prečo je podľa neho cena nepodstatnou informáciou v blogu
- ako vyzerajú spolupráce s firmami
- ako sa odlišuje bratislavská gastrobublina od zvyšku Slovenska
- aké reštaurácie ho v poslednom období zaujali
Kedysi ste boli copywriter v jednej z reklamných agentúr, ale prešli ste do Slovak Lines, kde máte na starosti komunikáciu tejto značky. Keď ste však s foodblogovaním začínali, tak ste spomínali, že ste blog nakopli čiastočne aj kvôli práci, aby ste spoznali potenciál sociálnych sietí a nadobudli zručnosti. Stále to platí?
Začínal som v roku 2015 a stále to platí, keďže v Slovak Lines riešim okrem iného aj sociálne siete. Vďaka blogu mám v tomto smere lepší prehľad, aj keď je pravda, že dnes už majú komunikácia značky na sociálnych sieťach a foodblogovanie na Instagrame viac rozdielov než spoločných vecí.
Čo bol zlomový bod, keď ste to rozbehli? Kde ste nadobudli dojem, že ste ten správny „expert“, ktorý bude dávať recenzie na jedlo a odporúčať iným, kam majú ísť?
Recenzia predpokladá, že budem dávať aj negatívne hodnotenia, ale to na mojom blogu nerobím. Jedlo v podstate buď odporúčam, alebo o ňom nepíšem. Keď som začínal, primárny bol ešte Facebook, Instagram bol len taký prívesok. Časom začal byť po tomto obsahu dopyt, stalo sa to súčasťou trendu, ľudia na moje príspevky začali viac reagovať, dostával som odozvu a začalo to fungovať.
To bolo ešte predtým, ako o vplyve mikroinfluencerov začala rozprávať celá marketingová sféra a značky týchto ľudí začali využívať v kampaniach. Zároveň mňa na tom baví, že je s tým minimum práce. Nedokážem robiť vec cez koleno, to znamená, že ak by som vedel, že to nejde, tak to robiť ani nebudem. Toto ma baví a ide mi to. Post o jedle, ktoré som bezprostredne zjedol, je to najľahšie písanie, aké som v živote robil. Pritom som robil všeličo – robil som preklady, písal som do novín, robil som copywritera v reklamke, ale toto zo mňa vylezie úplne spontánne v priebehu niekoľkých minút a hodím to na sociálne siete. V zásade je to ľahké.
Daniel Feranec (37) je foodbloger pôsobiaci pod menom Čoje Bratislava. Fotky a odporúčania zaujímavého jedla nielen v Bratislave prináša na svojich profiloch na Instagrame a Facebooku, no účinkuje aj vo videách pre internetový portál Refresher.
Pracuje ako špecialista na komunikáciu v Slovak Lines. V minulosti bol copywriter v reklamnej agentúre JANDL, business manager v štúdiu grafického dizajnu KAT aj producent skrytých titulkov v RTVS. Okrem toho prekladá dabing do filmov od spoločností Disney a Pixar.
Čoje, Daniel Feranec Zdroj: Maňo Štrauch
Získali ste pozornosť publika okamžite, alebo aký je nábeh, aby sa to zlomilo k úspechu a tisíckam sledovateľov?
Všimol som si, že existuje pri nábehu kritická hranica v počte followerov.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?