„Problémy posledných ročníkov ukázali, že veľmi otvorený systém hlasovania sa v období rýchleho rozvoja sociálnych sietí ukázal ako jednoducho zneužiteľný," povedal pre český denník Právo Jaroslav Těšínský z usporiadateľskej agentúry Musica Bohemica.
Doterajšie pravidlá umožňujú prostredníctvom sociálnej siete Facebook odovzdať hlasy prakticky komukoľvek, kto sa hudobne prezentuje. Masové hlasovanie skupiny fanúšikov minulý rok spôsobilo, že skupina Ortel a jej líder Tomáš Ortel získali hlasy nad rámec fair play.
Agentúra preto zasiahla a skupine body odobrala. Ak má byť anketa barometrom popularity, musí držať krok s rozvojom sociálnych sietí.
Organizátori pracujú na novom projekte ankety, ktorý si však vyžiada čas. Preto sa rozhodli tento rok Českého slávika neorganizovať, píše server iDNES.cz.
Slovenská verzia Slávika skončila v roku 2013. Agentúra Forza vtedy ako dôvody zrušenia ankety uviedla klesajúci záujem verejnosti o hlasovanie, ktoré „bolo zmyslom a základom celej ankety o najobľúbenejších interpretoch slovenskej populárnej hudby“.