Neuveriteľne dlhý predný previs a karoséria pripomínajúca liftback v triede obvyklými nie sú. Navyše zadné okno tiež nie je z kategórie úplne tradičných. Oblúk okna zahnutý dovnútra zdedila aj ostatná generácia modelu C5. Dokáže otáčať zraky aj teraz.

Svetlá stavané na šírku nemajú na C6 svoje miesto. Ako vpredu, tak vzadu sú orientované na výšku. Interiér je nemenej avantgardný. Miesto prístrojov pred vodičom sa zobrazujú všetky informácie v úzkej štrbine a na Head-Up displeji. Nie je ako na modernejších Citroënoch výsuvný na plastovej kartičke, ale priamo na čelnom skle, ako to majú aj súčasné BMW.

Citroën C6 - éra tlačidiel na každú funkciu Zdroj: jmr

Celočierna môže pôsobiť trochu fádne, ale je celkom praktická. Rozbíja ju len drevený obklad na prístrojovej doske a na otvárateľných odkladacích priestoroch na dverách. Adekvátne k dátumu predstavenia stredová konzola využíva veľké množstvo tlačidiel. Rovnaké ovládanie navigácie sa dostalo napríklad aj do Maserati.

Naštartovaním sa prebudí naftový šesťvalec. Agregát s objemom 2,7 litra a dvoma turbami má celkom hladký a dobre utlmený chod. Rovnaký agregát využíval aj Peugeot 607 či rôzne Jaguary. Dosahuje 150 kW (204 k) a krútiaci moment 440 Nm. Motor spolupracuje s prevodovkou so šiestimi stupňami a automatickým radením.

Citroën C6 - drevená lišta ozvláštňuje čierny interiér Zdroj: jmr

Aj prevodovka, na svoj vek, radí až prekvapivo hladko. Lenže C6 nie je iba o tejto kombinácii. Hlavnou devízou auta je hydropneumatické pruženie Hydractiv III+. Reaguje naozaj promptne a dokáže vyžehliť slušne veľa nerovností. Do interiéru sa v bežnom stave nedostávajú žiadne výrazné nárazy od kolies. V zákrutách je cítiť, že auto nie je veľmi nadšené, ale svižnejšia jazda nerobí žiaden problém.

Režim Sport podvozok pritvrdí, ale to je v rozpore so zameraním na komfortné cestovanie. Najtuhšie nastavenie je v najvyššej výške. Na prejazd horších častí ciest sa použiť dá, inak vytrasie kožu. S radosťou sa posádka vráti k bežnému nastaveniu bez akýchkoľvek výstrelkov. Vtedy je C6 najkomfortnejšia a dáva úplne najväčší zmysel.

C6ku vstúpila do predaja v roku 2005 a o sedem rokov neskôr vyšiel z liniek posledný kus, medzičasom prešla aj faceliftom. Napriek pokrokovej technike a nezvyčajnému dizajnu sa z auta predalo len niečo vyše 23-tisíc kusov, čo z neho robí veľmi vzácny kus s potenciálom nárastu hodnoty v budúcnosti.