Pôvodný model O319 bol osobnou verziou nákladného vozidla L319. Niektoré detaily ako keby z oka vypadli Volkswagenu Transporter z tej doby. Avšak Mercedes nemal motor vzadu, ale vpredu a pohon zadnej dvojmontáže. Prístup k motoru je cez odklápací panel v kabíne, keďže vodič reálne sedí nad agregátom.

Motor spolupracuje s automatickou prevodovkou s funkciou overdrive. Prevodovka dokonca disponuje vlastným olejovým chladičom. Tento kus však nie je obyčajným autobusom, ako to bolo pôvodne po výrobe.

Predchádzajúci majiteľ auto prestaval na obytné vozidlo. Konverzia trvala takmer 15 rokov a niektoré detaily sú naozaj zaujímavé. Už to nie je reštaurovanie, ale restomod, čiže pôvodné znenie, len upravené pre modernú dobu.

Mercedes-Benz O319 03 Zdroj: RM Sotheby's

Na zadnej náprave tak zmizli listové pružiny a sú miesto nich vzduchové vankúše. Vnútri sú odkladacie priestory s osvetlením a v karavane nechýbajú ani umývadlo, chladnička a sporák. Vzadu je dvojitá posteľ a O319 dostal dva samostatné audiosystémy. Vodná a plynová nádrž sú zospodu podvozku.

Aby bola energetická samostatnosť ešte vyššia je v zadnom odkladacom priestore vyťahovací solárny panel. Ten zabezpečuje dobíjanie vstavaných batérií a tiež neruší originálny vzhľad O319.

Mercedes-Benz O319 06 Zdroj: RM Sotheby's