Volvo XC90 je v súčasnosti najdlhšie produkovaným Volvom. Predstavené bolo už v roku 2002. Nástupca je len v príprave a auto, ktoré sa vyrába už skoro 10 rokov teraz dostalo ľahký facelift, ktorý ho má dostať do súčasnosti. Alebo aspoň priblížiť.
Technické inovácie idú priebežne. Ponuka motorov teda ostala na troch agregátoch. Jednom benzínovom radovom šesťvalci s objemom 3,2 litra, výkonom 179 kW (243 k) a krútiacim momentom 320 Nm. Ten má síce lepší zvuk ako naftové alternatívy, avšak toto pozitívum je zaplatené spotrebou 11,4 litra na 100 km.
Dieselové alternatívy ostali dve. Ide o rovnaký motor 2,4 s piatimi valcami. Slabšia verzia D3 so 120 kW (163 k) a 340 Nm spotrebuje 8,3 litra nafty na 100 km.
Silnejšia D5, ktorá produkuje 147 kW (200 k) a 420 Nm potrebuje dokonca o 0,1 litra na 100 km menej.
Novinky sú teda čisto kozmetické. Inovovaná je prístrojová doska, kde ako dominanta žiari trojramenný volant a hliníkové obloženie v rámci štandardnej výbavy. Prístroje pred vodičom zmenili podsvietenie na biele a tvarovo sa posunuli k štýlu hodiniek.
Verzia Executive prijala do portfólia nové prvky výbavy. Okrem 19 palcových kolies je to čalúnenie mäkkou kožou. Sedadlá sú v tomto vyhotovení samozrejme vyhrievané a ventilované. Masážna funkcia vynechaná tiež nebola.
Úpravy zovňajšku nie sú ani tak badateľné, ako tie vnútri. Spredu taktovku preberajú hlavne denné svetlá a strieborná stredná časť nárazníka, kým vzadu to je v porovnaní s prednou časťou výraznejšie. Svetlá svietia vo forme dvoch pásov, kým doteraz to bol iba jeden a inovácia nad všetky ostatné je použitie strieborných žiaroviek v smerovkách. Tie však blikajú na oranžovo.
Technologická úprava auta priniesla možnosť prehrávať hudbu z mobilných telefónov a hudobných zariadení priamo cez Bluetooth. Novinkou je aj aplikácia pre systém Android, ktorá umožňuje monitorovať stav auta.
Volvo XC90 sa teda aspoň trocha dostalo do reálu, aj keď na niektorých detailoch, akým je napríklad ovládanie okien už vek auta vidno. Preto by tento facelift mal byť posledný a o 2 až 3 roky by, podľa vyjadrení automobilky mala byť nová generácia modelu.
Foto – Volvo