Tak ako benzínový model bude mať aj naftový pohon všetkých kolies xDrive v štandardnej výbave. V nej sa ocitol aj balík doplnkov M. Od úplne štandardných verzií sa tak odlíši inými nárazníkmi, prahmi a tiež športovejším interiérom.
Okrem kombi bude v ponuke aj ako sedan. Pôvodné dohady hovorili práve iba o kombi, ktoré malo mať tento najvýkonnejší naftový agregát. Dizajnovo bude takmer nemožné rozoznať M340i a M340d. Rozdiel bude len logo na veku kufra.
Pod prednou kapotou bude pozdĺžne umiestnený radový šesťvalec, ktorý bude trojka zdieľať s SUV X3 a X4. Má výkon 240 kW (326 k) a krútiaci moment by mal byť ešte o 20 Nm vyšší, konkrétne 700 Nm. Stovku s malým sedanom, alebo kombi zvládne za 4,6 sekundy a maximum bude štandardne obmedzené na 250 kilometrov za hodinu.
BMW M340d 04 Zdroj: BMW
Výrobca udáva kombinovanú spotrebu v rozmedzí 5,1 a 5,7 litra, pričom kombi potrebuje o deci viac. Oba modely budú mať funkciu coasting, pri ktorej dokážu vypnúť motor, ak nie je potrebný, až do rýchlosti 160 kilometrov za hodinu.
Hlavným dôvodom existencie tejto verzie je ponuka Audi S4 s naftovým motorom.
BMW M340d 05 Zdroj: BMW