V súčasnosti, keď rozdiely medzi triedami zaplňujú rôzne crossovery, Opel pokračuje cestou určenou predchádzajúcim GTC. Päťdverová verzia a trojdverová verzia majú rozdielny bočný profil a rozdielne zameranie. Kým päťdverový hatchback je zameraný rodinne, trojdverový má viac športových génov.

Základné črty sa na sériovú verziu preniesli z konceptu Opel GTC Paris, predstaveného minulú jeseň na Parížskom autosalóne. Žiadny z exteriérových karosárskych prvkov nie je, podľa výrobcu, rovnaký s akýmkoľvek iným karosárskym variantom Astry. Jedinou výnimkou sú držiak antény a spätné zrkadlá.

Opel nasadil Insigniou nový dizajnový smer, vďaka ktorému sú autá menej prehliadnuteľné. Astra GTC tu pokračuje v nastolenom smere výraznými bočnými líniami a zadnými svetlami v tvare akýchsi krídel.

GTC dostane predné zavesenie kolies podobné tomu, ktoré sa používa v súčasnosti v Insignii OPC. Kým päťdverová verzia má klasické pruženie McPherson, trojdverová bude mať HiPerStrut. To bude pomáhať eliminácii zatáčaniu kolies dôsledkom vysokého krútivého momentu (torque steeringu) kritizovaného najmä u predchádzajúcej Astry OPC.

Zdroj: 01

Podvozok bol konštruovaný s ohľadom na možné použitie systému FlexRide. Ten nastavuje pevnosť tlmičov na základe vyhodnocovania podmienok v ktorých pracujú. V praxi to znamená, že auto lepšie reaguje na pokyny vodiča a poskytuje pritom dostatočný komfort. Ten závisí ale aj od nastavenia. FlexRide bude mať v Astre tri možnosti, štandardný kompromis medzi komfortom a športovosťou, vyslovene komfortne ladený režim Tour a dynamicky zameraný Sport.

Zo začiatku bude Astra GTC v ponuke so štyrmi motormi – troma benzínovými a jedným naftovým. Benzínový základ s objemom 1,4 litra prepĺňaný turbom bude k dispozícii hneď v dvoch výkonových verziách. Slabší 88 kW (120 k) aj silnejší 103 kW (140 k) budú mať podľa vyjadrení výrobcu rovnaký krútiaci moment 200 Nm, pre oba bude určená šesťstupňová manuálna prevodovka a malo by im stačiť v priemere 5,9 litra benzínu na sto kilometrov. Priemerne vypustia do ovzdušia 139 gramov oxidu uhličitého na jeden kilometer.

Zdroj: 02

Silnejšou alternatívou bude benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra taktiež s preplňovaním. S výkonom 132 kW (180 k) a šesťstupňovým manuálom dosiahne maximálnu rýchlosť až 220 km/h. Najvýkonnejšia verzia OPC príde na trh v roku 2012.

Naftová verzia s objemom 2,0 litra a štyrmi valcami vyprodukuje slušných 121 kW (165 k). Sériovou výbavou tu bude časticový filter a prevodovka so šiestimi rýchlosťami. S krútivým momentom 380 Nm, zrýchlením na 100 km/h za 8,9 sekundy a maximálnou rýchlosťou 210 km/h bude táto verzia v tesnom závese za najvýkonnejšou 1,6 litrovou benzínovou alternatívou. Na rozdiel od nej však bude spotreba aj vďaka štandardne montovanému systému Start-stop do 4,9 litra na 100 kilometrov v kombinovanom cykle. Astra 2,0 CDTI by teda mohla s 56 litrovou nádržou prejsť až 1100 km.

Zdroj: 03

Opel Astra GTC bude predstavená na jeseň na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom, ktorý sa koná od 15. do 25. Septembra 2011. Ceny sú na nemeckom trhu predbežne stanovené od 21 750 euro za verziu Astra GTC Enjoy 1.4 Turbo s 88 kW po 27 855 euro za Astru GTC Sport 2.0 CDTI.

Trojdverová verzia Astry to nebude mať na trhu ľahké, pretože nižšia stredná trieda je obsadená veľmi husto. Trojdverovú verziu má Audi A3, BMW radu 1, Honda Civic, Kia Ceed a Volkswagen Golf. Najväčšmi však Astru GTC pripomína zameraním Renault Mégane, kde trojdverovú verziu aj výrobca označuje ako Coupé. V budúcnosti pribudne súper aj v podobe trojdverového Fordu Focus.

Opel zvolil na propagačné fotografie žltú farbu karosérie, ktorú sa snažil dotvoriť teplými farbami pozadia. Trochu nasilu ale pôsobí žltá farba na detailoch obrázkov ako sú plachty lode, žiarovky svietiace cez deň a všemožné oblečenie postáv.

Zdroj: 04

Foto – Opel