Pri jazde v jasne žlto-zelenom monštre som očakával pozitívne reakcie okolia, prekvapené pohľady a usmiate tváre. Až na zopár odvážlivcov ale na mňa pozerajú len naoko a ďalej sa tvária, že nič. Táto vec totiž vzbudzuje rešpekt. Za sprievodu hrubého osemvalcového zvuku míňam červenú turistickú značku. Je to dôvod, aby sa niekto mračil?
Na vrchole reťazca
Keď Mercedes v roku 2013 predstavil šesťkolesové G 6x6, mnohí si ťukali na čelo. Kto to kúpi, a na čo je to vôbec dobré. Ale ďalší skláňali klobúk pred odvahou a uletenosťou konštruktérov. Po 350 limitovaných kusov sa zaprášilo. Preto sa v Stuttgarte rozhodli potešiť aj ostatných. Pravda, nie všetkých, keďže cenovka novinky začína kdesi na 250-tisíc eur. Postavili G500 4x42 s rovnakou technikou podvozku, ktoré má o nápravu menej a slabší motor. Ak tak 420-koňový osemvalec vôbec možno nazvať.
Mercedes G500 4x4 na druhú Zdroj: Martin Cyprian
Napriek absencii jednej nápravy oproti pôvodnej myšlienke je to ako sedieť na vrchole potravinového reťazca. Keď vchádzam do križovatky, aj tí na hlavnej pribrzďujú a zvažujú, kto má vlastne prednosť. Pri zúžených pruhoch má púšťajú hneď. Prisahám, že som videl, ako sa menšie autá trasú od strachu.
Ja sa ale neustále smejem. Na každom kilometri, raz je to na komicky vystúpených blinkroch na kapote, inokedy na svišťaní vetra. Stačí vyjsť na mestský obchvat a je to tu ako na vysokohorskej chate uprostred víchrice.
Mercedes G500 4x4 na druhú Zdroj: Martin Cyprian
Inokedy naháňajú úsmev starodávne riešenia, na ktorých G nezakryje svoju takmer 40-ročnú históriu. Plechové tresknutie dverí, odhalené pánty, primitívne dofukovanie sedadiel, mimochodom pohodlných a športovo strihnutých s logami AMG. Kufor tvarovaný pre prevážanie vojenských mín, komicky malé stierače. Ale to všetko a ešte oveľa viac mu prepáčim, pretože vyčaruje nepretržitý úsmev.
Ako z komiksu
Táto šialená vec na štyroch obrovských, konkrétne 22-palcových kolesách si uťahuje aj sama zo seba. Výrazná farba, obrovské nafúknuté blatníky pokryté karbónom, ktoré spoza volantu nevidno, a tak vyrábajú problémy pri parkovaní. Mimochodom pri objednávke zaškrtnite príplatkové vysúvacie prahy, do G500 sa tak bude dať aspoň nastúpiť.
Každá minúta je odlišná od všetkých doterajších jazdeckých zážitkov. Na jednej strane offroadová konštrukcia, 45 centimetrov svetlej výšky (čo je oproti bežným SUV cca dvojnásobok) a unikátne portálové nápravy, ktoré umožňujú výstup na Kriváň. Vyberiete sa po zelenej alebo modrej?
Mercedes G500 4x4 na druhú Zdroj: Martin Cyprian
Na druhej strane je besný štvorlitrový dvoma turbami dopovaný motor známy zo superšportu AMG GT. Zrýchlenie na stovku za 6,5 sekundy a pneumatiky také široké, že po rozrezaní na polovicu by ste obuli jedno bežné auto. Nie, trojtonové monštrum nemá záťah ako Nissan GTR, ale chuť ísť vpred všade je mimo pochopenia. Asfalt, piesok, rozryté pole, prudký kopec, sneh. G500 zabrble, zahučí a ide. Už ste niekedy skákali na unimobunke?