Najsilnejšie naftové SUV z Mníchova ma o sekundu na to trochu vystrašilo. To s tými keksami som trochu tušil. Ale počas stoviek kilometrov nedalo okrem viac než silného diaľničného záťahu ani náznakom najavo, že bude v mokrej zákrute potrebovať kontru, ako sa mi práve stalo.

Prvá tvár

Počas presunov a opatrného vyberania zákrut, aby sa deti vzadu nezobudili, X5 nedáva najavo svojich 381 koní a 740 Nm. Dokonalú izoláciu od vonkajšieho sveta sprevádza decentne hrajúca hudba kvalitnej audio sústavy v pozadí a stále prítomný tichý hukot silného motora.

Podvozok neruší a jeho príjemná mäkkosť nenaznačuje, že by M50d udržal v zákrutách pri nezmyselných rýchlostiach. Krajina okolo plynie, a je jedno, či sa hrniete po okresnej ceste alebo prázdnej diaľnici. Decká vzadu určite netušia, že ručička na rýchlomeri už dávno prekročila polovicu spektra.

BMW X5 M50d Zdroj: Michal Petreje

Interiér je komfortný, typická BMW tesnosť trochu ustúpila väčšej priestrannosti, ktorú od SUV očakávate. Nenachádzam moderné výstrelky, mníchovský výrobca je veľmi konzervatívny. Hoci digitálne budíky menia svoju grafiku podľa zvoleného jazdného módu a na malý tablet možno písať prstom, všetko ostatné by mohlo byť vo frazeologickom slovníku vedľa hesla „staré dobré overené“.

Praktická stránka

Keď príde na rodinné potreby, X5 ich spĺňa skutočne dobre. Rodina si má kam odložiť hračky, fľašky aj mobily. Výbava je samozrejme bohatá, zahŕňa asistenčné systémy, elektrické sedadlá, cúvaciu kameru, presklenú strechu aj elektronicky vyklápacie ťažné zariadenie. Chýba bezkľúčový prístup.

Kufor je dostatočne veľký a pri prevážaní drobností oceníte dvojité dno, kde aj po naložení turistického ruksaku a lyžiarskych heliem ešte nejaké to miesto ostane. Chýba mi ale viac praktických riešení, také Škodovky majú poličky a sieťky, Volvo zasa vyklápaciu mrežu. Sklame sklápanie zadných sedadiel len v pomere 2/3 a 1/3, a nie ešte praktickejšie po tretinkách.

BMW X5 M50d Zdroj: Michal Petreje

Rodina ale určite ocení, že ste na chate uprostred prírody skôr než zvyčajne, a to pri plnom komforte luxusnej limuzíny, nie tínedžersky tvrdom podvozku ako na športových autách či uhučanom výfuku. Komfortom ide o veľký krok vpred oproti predošlej generácii.