Správna veľkosť
Rad 2 je novinkou značky, po vzore väčšej štvorky ide o kupé a kabrio odvodené od jednotky. Pre úplnosť k ním patrí ešte dodávka Active Tourer, na ňu ale treba v tejto chvíli zabudnúť, aby sme si nekazili radosť. Dvojka je dlhšia ako jednotka a vyzerá úplne inak, lepšie. Má športovejší a ostrejší predok, profil kupé ju robí príťažlivejšou.
Interiér je identický s najmenším modelom, je tu ale dosť miesta a až na menej miesta na hlavu sa to dá vydržať aj vzadu. Pre praktikov – detskú sedačku na zadné sedadlo dáte relatívne pohodlne, pri zapínaní dieťaťa sa poľahky postavíte dnu. Zohnutí, ale predsa. Ani športový kočík nie je problém zložiť do 390-litrového kufra.
BMW 220d Zdroj: Peter Polešenský
Materiály vnútri sú rovnako drahé a kvalitné ako na väčších BMW, skvelý iDrive funguje ukážkovo aj vďaka dotykovej ploche na vrchu ovládača pre zadávanie adresy či telefónneho čísla. Systém je mimoriadne rýchly, rozpráva peknou slovenčinou a má v sebe všetko, čo potrebujete i množstvo toho, čo nikdy nevyužijete.
Ako to jazdí?
BMW 2 jazdí úplne skvele. Je obratné, príplatkový M podvozok filtruje nerovnosti a zároveň ukážkovo drží v zákrutách. Každý zatočený úsek cesty máte chuť prejsť si ešte raz a potom znova.
BMW 220d Zdroj: Peter Polešenský
Zvoliť športový mód prevodovky, pohonu a podvozku, čo prináša nakopnutie pri preradení, stuhnutie volantu i pruženia. Pred zákrutou na horskom priesmyku pribrzdiť a čo najskôr začať pridávať tak, aby pohon zadných kolies dorovnal zákrutu. So zapnutou stabilizáciou funguje ukážkovo, no netreba sa báť – naftový motor nemá toľko sily, aby vás vyhodil von pri športovom móde stabilizácie, ktorá dovolí aj mierny powerslide.
Keď ju úplne vypnete, svet je zrazu o inom. Na suchej ceste s horšou priľnavosťou alebo mokrom asfalte sa malé BMW kontrolovane hrnie bokom a za volantom si len užívate prirodzené a rýchle kontry. Ide to akosi samo, aj vďaka presnému riadeniu a schopnosti dvojky informovať zadok a chrbát vodiča o všetkom, čo sa deje pod autom. Ak ste veľký hulvát, môžete sa točiť na mieste. S dieselom!
BMW 220d Zdroj: Peter Polešenský
Na každý deň
Ale netreba zabudnúť, toto nie je superšport, s ktorým sa nedá jazdiť každý deň. Práve naopak, napriek svojej malosti nechá BMW 2 na okoloidúcich možno ešte väčší dojem ako jeho o dve čísla väčší súrodenec. Ostré hrany M paketu, biele denné LED svetlá, malé krídlo na kufri, to všetko zaručí úspech aj na bulvároch veľkomesta. Športové BMW budí správnu sympatickú pozornosť, až sa pýtam, načo je komu štvorkové kupé?
A keďže je to prémiový Nemec za 50-tisíc eur, môžete čakať pohodlie na dlhé cesty. Hoci pruženie sa ani v komfortnom nastavení nepribližuje označeniu za plavné po vzore 5 GT, vďaka výbornému utlmeniu hluku až tak tvrdosť nevnímate. Alcantarou vyplnené sedadlá podržia v zákrutách a po dlhej ceste vystúpite oddýchnutý.
BMW 220d Zdroj: Peter Polešenský
Vďaka naftovému motoru nie je problémom prejsť viac než 800 kilometrov na nádrž pri priemernej spotrebe niekde okolo 6,6 litra na 100 km. Aj to len v prípade, že budete mať cestou horské priesmyky a voľné asfaltové plochy. Pri pohodovom plynutí krajinou sa v režimoch Comfort a Eco Pro bez väčších ťažkostí dostanete výrazne nižšie. Motor by ale mohol byť tichší.
V erdikt
BMW 2 je návrat ku koreňom. Je potešením vidieť, že značka, ktorá vymyslela imidžovo nepraktické X6 a jeho (inak skvelé) Mkové modely sa čoraz viac kupujú pre pózovanie než užívanie si jazdy, nezabúda na dobu, kedy bola ikonou pre skutočných nadšencov. Malé kupé so zadným náhonom vás baví aj s naftovým motorom, a hoci na okolie robí dobrý dojem, najlepšie sa cíti pri love mamutov kdesi na zabudnutých zatočených cestách.
Plusy | Mínusy |
radosť z jazdy | hlučnejší motor |
obratnosť | |
zábavný zadný náhon | |
kvalita materiálov | |
každodenná všestrannosť |
BMW 220d Zdroj: Peter Polešenský
Technické údaje BMW 220d | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 2,0 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 135 (184) pri 4000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 380 pri 1750-2750 |
Pohon | zadných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 7.1 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 5,6/3,9/4,5 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ (l) | 390 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1390 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4432/1774/1418 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 28 300; tento kus 50 607 |