Dodge patrí pod Chrysler. A ten sa stal súčasťou talianskeho Fiatu. Preto nikoho neprekvapuje, že Američan bol predtým Taliankou. Znie to pritiahnuté za vlasy, ale Dart zdedil veľa z Guilietty od Alfy Romeo. A tá je známe, že vychádza z Fiatu Bravo.
Nič to však nemení na fakte, že Dodge Dart vyzerá veľmi samostatne a ak niekto nevie súvislosti, tak odkaz na Alfu Romeo ani nepostrehne. Trojpriestorový sedan dostal do vienka agresívny výzor, kým hatchback Giulietta stavia na elegancii.
Okrem podvozkovej plošiny a konštruktérskych riešení sa do Dartu dostal napríklad aj schopný motor 1,4 MultiAir. Ten je známy z mnohých aplikácií v rôznych výkonových verziách. V tomto prípade bola zvolená alternatíva produkujúca 118 kW (160 k).
Rovnaký výkon odovzdáva aj dvojliter bez prepĺňania s názvom Tigershark. Z rovnakej rodiny motorov pochádza aj najvýkonnejší zo všetkých montovaných, 2,4 litrový MultiAir Tigershark s výkonom 135 kW (184 k).
Tri motory je možné kombinovať s tromi prevodovkami. Manuálnu kategóriu reprezentuje šesťstupňová prevodovka. Z automatickej rodiny možno zvoliť šesťstupňový klasický automat, alebo dvojspojkovú prevodovku s rovnakým počtom stupňov.
Nástupca menej úspešného Dodge Caliber spustil agresívnu cenovú politiku. Za základný model Dodge zoberie 15 995 dolárov, čo je v prepočte 12 620 eur.
Cena v Európe bude samozrejme vyššia. K úspechu na starom kontinente však modelu zatiaľ chýba naftový agregát.
Pri Darte však treba vyzdvihnúť úroveň prezentačných fotografií. Tie sa naozaj podarili.
Foto – Dodge