Aby bolo všetko uvedené do reálu, nie je to klasický Chevrolet, čiže veľká americká svalnatá beštia s kompresorom trčiacim nad kapotu nebude tou horúcou témou. Auto je skôr kórejského pôvodu. A presnejšie sa predáva aj v našich končinách, ako Aveo.
Sonic, ako je Aveo predávané v USA a Kanade bude začiatkom roka na autosalóne v Detroite debutovať ako športová verzia RS. Vzhľad auta podporujú nové detaily, ktoré by ho mali robiť agresívnejším. Drsnejšieho dizajnu sa dočkali predné hmlové svetlomety a zadná časť získala spojler a samozrejme aj imitáciu difúzora na nárazníku.
O zmene podvozku možno hovoriť v termínoch zníženia podvozku, pritvrdenia a športovejších tlmičov. Jazdným vlastnostiam prospievajú aj širšie pneumatiky obuté na sedemnásť palcových diskoch s piatimi lúčmi.
Zmeny vonkajšku zakončuje upravený výfuk a niekoľko nápisov RS. Vnútro zažilo podobné zmeny. Sedadlá dostali výraznejšie bočné vedenie a tiež sa honosia pomenovaním športové. Aj napriek tomu, že sedáky podľa fotiek vyzerajú relatívne plytké.
Ďalšou z interiérových noviniek je moderný, zo spodnej strany sploštený volant, ktorý zhrubol v oblasti venca. Rovnakým smerom sú povinne ladené aj pedále a hlavica radiacej páky. Nápisy RS možno nájsť aj v interiéri.
„Nový Sonic RS posúva odkaz športových Chevroletov novými smermi, k novej generácii šoférov“, hovorí Chris Perry, viceprezident Chevrolet Global Marketing. „Berie výborný dizajn Sonicu a posledné možnosti pripojení a kombinuje ich s výzorom a pocitom väčšej športovosti.“
Aby to neboli len prázdne slová a marketingové záležitosti, tak sa pozornosť upriamila aj na motor. Ecotec s objemom 1,4 litra dostal spomenuté prepĺňanie. To má z úlohu obstarať turbo. Keby bol niekto na pochybách, odhaľuje ho aj nápis „Turbo“ na kufri.
Na americké pomery malý motor dosahuje, s takouto pomôckou, 103 kW (140 k) a krútiaci moment je na méte 200 Nm. General Motors jednou vetou dodáva, že v danom segmente je to v USA jediné prepĺňané benzínové auto.
V rámci vyjadrení šéfa globálneho marketingu Chevroletu sa dá predpokladať, že niečo podobné môže postihnúť aj európsku verziu, Aveo.
Foto – Chevrolet