OPC znamená v preklade Opel Performance Center a je obdobou MPS u Mazdy. Priaznivci Oplu však museli od predstavenia novej generácie Astry čakať na výkonnú verziu až doteraz. A dočkali sa verzie vyladenej na vyšší výkon ako mal predchodca.
Nový Opel Astra OPC pod kapotou schováva preplňovaný motor s objemom 2,0 litra, ktorý zo svojich útrob vytiahne 206 kW (280 k). Generácia, ktorá odišla poskytovala 177 kW (240 k). Pri novinke sa krútiaci moment dostal na okrúhlych 400 Nm.
Výkony v priamom smere boli už doménou OPC predtým. Podľa niektorých však predná náprava nezvládala aj prenos sily, aj zmeny smeru dostatočne dobre, napríklad pri porovnaní s Fordom Focus RS.
Astra OPC teraz využíva novú nápravu HiPerStruts s prídavnými vzperami. V spolupráci s diferenciálom s obmedzenou svornosťou by mal tento systém odstrániť ťahanie volantu kvôli vysokému krútiacemu momentu, ako sa tomu stávalo predtým.
S novou nápravou zrýchli z nuly na sto kilometrov za hodinu v priebehu 6 sekúnd a maximálna rýchlosť leží v nelegálnom poli pri 250 km/h. Pre lepšie vlastnosti získala Astra OPC aj podvozok FlexiRide, ktorý dokáže meniť charakteristiku nastavenia.
Za 34 250 eur zákazník dostane okrem auta samotného s výkonným motorom aj adaptívne xenónové svetlomety, navigačný systém Navi 600, dvojzónovú klimatizáciu a cúvací senzor. Dôležitejšie pre vzhľad a pocit však budú devetnásťpalcové disky a hlavne počítač, ktorý ukazuje vybrané výkonnostné ukazovatele.
V zákrute ostane telo vodiča a spolujazdca na svojom mieste aj vďaka športovým sedadlám, ktoré prívlastok športové nemajú len tak. Po prvýkrát sú v produkčnom aute použité závodné sedadlá, ktoré znižujú celkovú hmotnosť auta.
Ešte pred uvedením prešla Astra OPC náročným záťažovým testom. Spravila 10 000 kilometrov na Nürburgringu, čo predstavuje opotrebenie podobné nájazdu 180 000 kilometrov v bežnom prostredí. To teda tvrdí Opel.
Foto – Opel