Pre niektorých je už základný model pre stavbu tejto verzie ultimátnym autom. Veď ako základ poslúžil Mercedes-Benz C63 AMG Coupé. Nemecký úpravca Brabus zašiel ešte omnoho ďalej ako AMG a predstavil Brabus Bullit Coupe 800.

Po prednú kapotu sa nasťahoval nový motor, ktorý v obyčajnej slabej verzii poháňal limuzínu S600. Odvtedy sa ale veľa zmenilo. Dvanásť valcov ostalo, objem však vzrástol z 5,5 litra na 6,3 litra. Dve turbá mu dodávajú dostatok vzduchu na produkciu 588 kW (800 k).

V12 dosahuje enormných 1420 Nm. Výsledné auto nemá až tak veľa, pretože to by nezniesla sedemstupňová automatická prevodovka. Nakoniec mu ostalo iba 1100 Nm. V porovnaní s východiskovým C63 AMG je to o 500 viac.

Priam zarážajúce sú údaje o zrýchlení. Sto kilometrov za hodinu sa zjaví na tachometri po 3,7 sekundách. Na dvojnásobok šprintuje auto z pokoja za 9,8 sekundy. Najohromujúcejší je pohľad na čas rozbehu z nuly na 300 kilometrov za hodinu. Bullit to zvládne iba za 23,8 sekundy. Úpravca udáva, že maximálna rýchlosť je viac ako 370 km/h.

Pri spomaľovaní pilot ocení nový brzdový systém s kotúčmi priemeru 380 milimetrov vpredu a 360 milimetrov vzadu. Do predných sa zahryzávajú dvanásťpiestikové strmene. Vzadu stačí polovičný počet.

Väčšie brzdy potrebovali automaticky aj poriadne disky. Novinka s názvom Brabus Monoblock R má vpredu šírku 8,5 palca a vzadu o palec viac, obe s priemerom 20 palcov.

Auto Brabus zobral do aerodynamického tunela, kde na ňom ladili vztlakové sily. Pre ich elimináciu sa vpredu udomácnil spojler v spodnej časti predného nárazníka. Zadnú časť drží pri zemi difúzor a nové krídlo.

Cena skvostu začína na 378 tisícoch eur.

Prečítajte si aj o ďalších novinkách Ženevského autosalónu

Foto – Brabus