Sumár trasy:
- Zastávky: Bratislava - Pezinok - Modra - Vinosady - Trstín - Myjava - Trenčín
- Prejdená vzdialenosť: 166 km
- Deklarovaný dojazd v Bratislave: 352 km
- Deklarovaný dojazd v Trenčíne: 210 km
- Priemerná spotreba: 20,2 kWh/100 km
Cestou späť z Trenčína do Bratislavy som využil diaľnicu, kde som vyskúšal spotrebu českého elektromobilu v rôznych rýchlostiach. Cestovanie tempomatovou rýchlosťou 130 km/h sa nieslo v znamení spotreby elektrickej energie na úrovni 22,6 kWh/100 km, čo je veľmi solídny údaj. Spomalenie na tempo 120 km/h sa príliš neoplatilo, pretože spotreba na úrovni 22 kWh/100 km bola takmer totožná. Je zaujímavé, že aj pri tempe 110 km/h sa spotreba pri mojom teste držala na úrovni 21,7 kWh/100 km, čo znamená, že výraznejšie neklesala. Enyaq teda cestovanie po diaľnici zvláda veľmi dobre a to aj pri tempe 130 km/h. Ani vtedy jeho spotreba nestúpa do výšin.
Zo zvedavosti som si vyskúšal aj nabíjanie na verejnej nabíjačke. S vozidlom som ku nej prišiel v stave, keď mu v akumulátore zostávalo 40 % energie a ponúkalo dojazd 153 kilometrov. O bezmála 50 minút neskôr som z nabíjačky odchádzal s akumulátorom nabitým na 88 % a deklarovaným dojazdom 326 kilometrov. Podľa samotnej nabíjačky do auta za ten čas poslala 38,276 kWh, jej maximálny deklarovaný výkon bol stanovený na 50 kW. Vzhľadom na studené počasie (teplota vonku dosahovala 6 °C) ide o dobrý výsledok. Enyaq iV sa však dokáže popasovať aj s nabíjacím výkonom na úrovni 125 kW. Takáto nabíjačka však zatiaľ na Slovensku zatiaľ nie je “na každom rohu”.
Celkovo som v rámci približne 10 hodín za volantom Enyaqu prešiel niečo okolo 330 kilometrov a prvé ostré spoznávanie s produkčnou verziou hodnotím pozitívne. Najviac ma zaujala jej efektivita, za najsilnejšiu stránku však považujem komfort podvozka. Cenovka na úrovni 60 000 eur nie je nízka, no ani nepochopiteľná. Vozidlo ponúka dobrú kvalitu nielen v interiéri, ale aj čo sa jazdných vlastností týka. Automobil ma prekvapil vo viacerých ohľadoch, je podarený a ťažko sa na ňom hľadajú negatíva. Tie však možno odhalí dlhšie spolužitie. Uvidíme v plnom redakčnom teste.
Tento článok vznikol s podporou spoločnosti Škoda Auto Slovensko.
Moje prvé dojmy z vozidla bezprostredne po jazde som zhrnul v tomto videu: