Trasa: Pezinok - Modra - Vinosady
- Teplota vzduchu vo Vinosadoch: 6,5 °C
- Vzdialenosť: 10 kilometrov
- Priemerná spotreba: 20,5 kWh/100 km
- Zostávajúci dojazd: 331 km
Z Pezinka som zamieril ďalej do Modry. Hneď na jej začiatku som zle odbočil, chcel som sa ísť totiž mimo navigačných pokynov pozrieť do priľahlých viníc a spraviť Enyaqu peknú fotku. Potrebujem sa otočiť o 180° a zisťujem, že vozidlo má vďaka schopnosti nadštandardne vytočiť predné kolesá perfektnú manévrovateľnosť. Auto sa zvrtlo šikovnejšie, než niektoré modely nižšieho segmentu.
“Výlet” do vinohradov som začal ľutovať v okamihu, keď som zistil, že v nich zvlášť peknú fotku nespravím, no ešte viac vo chvíli, keď sa prívetivá poľná cesta zmenila na rozbahnenú off-roadovú etapu. Musel som ju absolvovať v elektromobile s pohonom zadných kolies, nič sa nedalo robiť. Našťastie sa ukázalo, že e-auto si vie naozaj efektívne a inteligentne dávkovať silu medzi jednotlivé kolesá, čo sa v nepríjemnom čerstvom blate javí ako zásadná pomoc. Enyaq iV sa tu nestratil a ja som bol prekvapený jeho suverenitou.
Trasa: Vinosady - Trstín
- Teplota vzduchu v Trstíne: 7,0 °C
- Vzdialenosť: 36 kilometrov
- Priemerná spotreba: 21 kWh/100 km
- Zostávajúci dojazd: 295 km
Vyrazil som z Vinosadov, tentokrát pevne odhodlaný trochu si užiť okresky a preveriť dynamické vlastnosti pohonu Enyaqu. Jeho synchrónny elektromotor má ťah, no úprimne som od neho čakal väčšiu ranu do chrbta. Ani náhodou však nemôžem povedať, že by mu výkon 150 kW (204 k) nestačil. Nie, práveže je trafený úplne ideálne. To len ja som tak nejak zvyknutý očakávať od elektromobilov nadpriemerný ťah. Dvestokoňový Enyaq ponúka presne to, čo by ste od dnešného dvestokoňového automobilu očakávali. Nech má pohon elektrický, naftový, hybridný či akýkoľvek iný.
Na rýchlych okreskách cítiť, že vozidlo zrazu pôsobí ľahším dojmom, podvozok vo vyššom tempe lepšie spracováva jeho hmotnosť. Páči sa mi, že vo volante cítim, po čom idem. Zatiaľ čo na okreskách vozidlo prepínam do režimu Sport a snažím sa zisťovať, čo Enyaq dokáže, v obciach sa plne spolieham na prediktívny adaptívny tempomat, ktorému pomáha systém rozpoznávania dopravných značiek, sledovania jazdného pruhu a údaje z GPS. Vďaka tomu vie auto až na samotné riadenie obcou, a to napríklad i s kruhovým objazdom, prejsť de facto samo a to aj pri silných zákrutách, kedy prediktívne automaticky upraví cestovné tempo tak, aby bol prejazd zákrutou pohodlný.
Systém pokročilého tempomatu funguje v obci výborne a doteraz mi iba raz chytil zlú rýchlosť z priľahlej cesty - 30tku. Páči sa mi, že v tomto režime je auto skutočne efektívne, pretože si samo reguluje úroveň rekuperácie podľa aktuálnych potrieb. Pred obcou uberá dostatočne skoro a rekuperuje. Škoda len, že za obcou mu zväčša trvá aj 10 či 20 metrov trvá za značku, kým sa rozhodne zrýchľovať. Mne to ani tak nevadí, ja sa nenáhlim, ale ostatní vodiči za mnou sú z toho nervózni. Poďme ďalej - do Myjavy.