Hlavným crash testom je frontálny náraz do deformovateľnej bariéry s čiastočným prekrytím a najnovšie tiež predný stret s pevnou bariérou v plnej šírke. Zadný náraz zase ukazuje, ako dopadne krčná chrbtica pasažierov.
Nasleduje druhý test nárazu zboku, samozrejme do druhého auta. Pri ňom sa skúma stret s vozidlom, ale aj stret so stĺpom. Hodnotí sa najmä ochrana dospelých a detí. Body auto dostáva aj za ochranu chodcov a za prítomnosť bezpečnostných systémov.
Nová Škoda Superb skórovala plným počtom hviezdičiek, ale čiastkové výsledky trochu zaostali za lídrom triedy, ktorú Euro NCAP označuje ako veľké rodinné autá. Na vrchole stále tróni Mercedes-Benz triedy C.
Kým predný náraz a bočný Superb zvládol veľmi dobre, chodci až takí spokojní nebudú. Slabými bodmi sú najmä hrany kapoty a predné stĺpiky karosérie.
Porovnanie výsledkov vozidiel zo segmentu D
Vozidlo | Škoda Superb | Volkswagen Passat | Ford Mondeo kombi | Mazda 6 Wagon | Mercedes triedy C |
Verzia | 2,0 TDI Ambition | 2,0 TDI Comfortline | 2,0 TDCI Trend | 2,2 DE | C220d |
Ochrana dospelých | 86% | 85% | 86% | 92% | 92% |
Ochrana detí | 86% | 87% | 82% | 77% | 84% |
Ochrana chodcov | 71% | 66% | 66% | 66% | 77% |
Bezpečnostné systémy | 76% | 76% | 66% | 81% | 70% |
Celkový výsledok | ***** | ***** | ***** | ***** | ***** |
Prameň: Euro NCAP |