Audi RS3 síce v niektorých porovnaniach skončil až za jedným z rivalov, BMW 1M Coupé. To ale vôbec nevadí. Švajčiarska firma Sportec si zobrala tento výkonný model do parády. Motor, podvozok, karosárske diely, RS3 dostala celý balík.

Motor s piatimi valcami je použitý znova, ako bolo aj pred rokmi v Quattre. Objem dva a pol litra sériovo podáva 250 kW (340 k) a 450 Nm. Po zásahu švajčiarskych tunerov sa vyšplhal až na 300 kW (402 Nm) a 550 Nm. Výrobca oznámil, že autá, ktoré budú predávané mimo Švajčiarska dosiahnu až 368 kW (500 k).

Aby bolo jednoduchšie preniesť taký výkon na vozovku, tak pohon na všetky kolesá odvádza svoju prácu spolu s inými doplnkami. Tie zahŕňajú podvozok Bilstein. Vďaka nemu sa auto dostalo o 20 až 40 milimetrov bližšie k zemi.

Kolesá s priemerom 20 palcov sú ešte ľahšie ako tie sériové. Vyrába ich firma Momo. Aby sa však vošli do blatníkov, tie prešli spolu s nárazníkmi rozširujúcou kúrou. Auto tak dostalo športovejší výzor. Prednú a zadnú nápravu obohatili aj nové brzdy vyrábané firmou MovIt. Tie majú väčší priemer. Popri lepšom zrýchlení sa dočkalo aj spomalenie.

Dôležitá modifikácia zahŕňa úpravu medzinápravovej spojky Haldex. Väčšia časť výkonu sa dostáva, ako pri športových autách, na zadné koleso. Jednoduchým stlačením tlačidla sa jazdec sám rozhodne, kam chce posielať viac výkonu.
Tento systém dokáže autu prepožičať, čo možno najlepšie vlastnosti na asfalte.

Všetky modifikácie, samozrejme okrem výkonu 500 koní, je dokonca s švajčiarskou certifikáciou. Okrem Sportecu sa do RS3 pustili aj B&B (375 kW / 510 k), ABT Sportsline (346 kW / 470 k) a MTM (347 kW / 472 k).

Foto – Sportec