Continental GT je veľké kupé, ktorému pod kapotou od začiatku výroby bije motor, na ktorý bol Ferdinand Piech hrdý, dvanásťvalec s usporiadaním do W. Marketingová kampaň ukazovala, že má taký kultivovaný beh, že na ňom stojí minca na hrane.

Časy sa ale menia a W12 už nie je tým správnym pre každého. Preto pre ulovenie nového segmentu zákazníkov stavil Bentley na rozšírenie ponuky smerom dole. Preto ako základ bude v línii Continental GT a GTC figurovať nový prírastok v podobe motora V8 s objemom štyroch litrov.

Výkon nebude nízky. Dve turbá sa postarajú o produkciu 373 kW (507 k). Krútiaci moment sa ustálil na hodnote 660 Nm. Nový motor poskytne zaujímavé dynamické parametre. Osemstupňová automatická prevodovka s kratšími prevodmi pomáha k zrýchleniu na stovku do 5 sekúnd. Maximálna rýchlosť ťažkého kupé je 290 km/h.

Nový motor prináša jednu dôležitú novinku. U iných automobiliek sa síce nejaký čas používa, ale v prípade Bentley to tu ešte nebolo. Vypínanie valcov je tou alchýmiou. Pri malej záťaži sa z V8 môže, vypnutím štyroch valcov stať V4.

Spotreba teda automaticky klesne. A s ňou padnú aj, v súčasnosti sledované, emisie. Výrobca neudáva konkrétne čísla, ale tvrdí, že V8 bude mať o 40 percent nižšie hodnoty ako W12.

Exteriér ostáva aj pre menší motor rovnaký. Zmeny možno postrehnúť iba v detailoch. Predná maska bude v lesklej čiernej farbe s chrómovým rámovaním. Znak Bentley dostane červené pozadie za štylizovaným B. Vzadu zase vyniknú koncovky výfuku v tvare čísla osem, samozrejme chrómové.

A pre koho je teda nový motor určený? Samozrejme nie pre zákazníkov, ktorí kupovali W12. Je hlavne na rozšírenie spektra záujemcov o nový segment. Bentley by mohol týmto krokom predávať viacero áut.

V8 v Bentley nie je úplne novinka. Objem 4,0 litra však je. Pod kapotou veľkých Bentley dlhé roky trónil 6,75 litrový agregát s rovnakým počtom valcov.

Foto – Bentley