Renault Mégane RS je rýchly už v základnej konfigurácii. S príplatkovou výbavou s názvom Cup Chassis je schopný na niektorých trasách poraziť Focus RS, ktorý má o 40 kW (55 koní ) viac. To znamená, že rozdiel výkonov je skoro jedna celá Fabia 1,2 HTP.
Renaultsport neváhal a vrhol sa na tento rozdiel, ktorý je dôležitý hlavne z pohľadu psychiky a krčmových rečí a vytvoril verziu Trophy. Výsledok snaženia v absolútnych hodnotách prírastku je + 11 kW (15 k) a + 20 Nm. Celkové čísla 195 kW (265 k) a 360 Nm hovoria ale výrazne viac.
Štvorvalcový dvojliter dosahuje vysoký krútiaci moment v širokom spektre otáčok, od 3000 do 5000, kedy je pod pravou nohou prakticky celých 360 Nm. Turbo po revízii modelu pracuje s plniacim tlakom až 2,5 baru. Konštruktéri zapracovali aj na odozve na plyn a celkovom pôžitku z jazdy.
To všetko má za dôsledok skrátenie doby potrebnej na zrýchlenie na 100 km/h, ktorá je lepšia o 0,1 sekundy. Z 0 na 100 km/h teda Mégane RS Trophy šprintuje za 6,0 sekundy a maximálna rýchlosť sa zvýšila o 4 km/h na 254 km/h. Jeden kilometer s pevným štartom RS Trophy zvládne o 0,3 sekundy rýchlejšie za 25,4 sekundy.
Zdroj: 01
S Cup Chassis, ktorý obsahuje aj samosvorný diferenciál, auto lepšie drží na ceste aj za dažďa. Priľnavosť majú na svedomí aj štandardne montované pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A s asymetrickým behúňom.
Spotreba je prijateľných 8,2 litra na sto kilometrov v kombinovanom cykle. To je o dve deci menej ako s obyčajným Mégane RS.
Verzia sa bude líšiť od normálnych 19-palcovým diskami s čiernou farbou. Karoséria bude mať štyri farby. Okrem žltej Sirius bude voliteľná aj Glacier biela, Etoilé čierna a Cassiopée šedá. Sedadlá buddú sériovo od Recara. Podľa trhu budú kožené alebo látkové.
Zdroj: 02
Objednávky Renault začne prijímať 20. Júna 2011. Cena na francúzskom trhu bude začínať na 35 000 eurách. Séria bude mať 500 kusov.
Ak by však 195 kW bolo málo, tak firma austrálska REMN ponúka riešenie tejto krízy. Úpravy mechanických častí, konkrétne výmena turba, medzichladiča stlačeného vzduchu, použitie športového vzduchového filtra, montáž nerezového výfukového potrubia a preprogramovanie riadiacej jednotky, umožňujú dosiahnuť až 228 kW (310 k) a 430 Nm.
Zdroj: 03
Foto – Renault