Nový Talisman si berie štylistický príklad z veľkého Espace. Lenže na rozdiel od niektorých automobiliek Renault neskĺzol k nerozoznateľnému dizajnu naprieč portfóliom. Základné prvky ako rozmiestnenie prvkov svetlometov, svetelný podpis a obrovské logo ostávajú, ale sú odlišne interpretované.
Bočná línia vyzerá v prvom rade elegantne a na druhý pohľad sa ukáže aj jemne lomená spodná línia okien. Presklenie končí až v poslednom stĺpiku karosérie, čo opticky odľahčuje profil sedanu. Otázne je, ako bude vyzerať na základných 16 či 17-palcových diskoch.
Renault Talisman - lepšie vybavené verzie ponúknu veľký displej s R-Link 2 Zdroj: Renault
Veľkostne sa nový Talisman radí do segmentu D, čo je presne ten, kde sa vyhrieva Volkswagen Passat či Ford Mondeo. Tí budú najzávažnejší súperi nového Renaultu. Triedu nasvedčujú aj rozmery, 4,85 metra dĺžky, 1,87 šírky a 1,46 metra dĺžky. Rázvor bude mať 2,81 metra a kufor nadpriemerných 608 litrov.
Interiér si tiež zoberie príklad z veľkého Espace. Moderné a futuristické tvary však budú trochu stiahnuté do decentnejších sfér, aby mal sedan väčšiu šancu uspieť. V základnej verzii síce bude iba dotykový displej s uhlopriečkou 4,2 palca, ale na príplatkovom 8,7-palcovom naplno vynikne nový systém R-Link 2 spolupracujúci s 13 reproduktormi Bose.
Renault Talisman Zdroj: Renault
Vzhľadom na platformu CMF bude ponuka motorov jasná. Pod kapotou budú zatiaľ dva benzínové agregáty TCe 150 a TCe 200. Prvý príde s 110 kW (150 k) a druhý motor, z Clia RS štvrtej generácie, ponúkne až 147 kW (200 k) a bude spojený výlučne s dvojspojkovým automatom. Naftová ponuka bude tiež zdieľať agregáty s Espace.
V prvom rade bude obsahovať dCi 130 a dCi 160. Slabší bude možné konfigurovať aj s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Do ponuky sa dostane aj menší turbodiesel dCi 110 s 81 kW (110 k). Hmotnosť nižšia o 200 kilogramov od Espace je zárukou nižšej spotreby. Určite jej pomáha aj koeficient aerodynamického odporu iba 0,27.
Renault Talisman - nový sedan je hlavne elegantný Zdroj: Renault
Celkové správanie auta ovplyvní systém MultiSense upravujúci nastavenie odozvy motora, rýchlosť dvojspojkovej prevodovky, odpor volantu a tuhosť podvozku. V prípade vybavenia natáčaním zadnej nápravy 4Control si zoberie na mušku aj tento systém. Zároveň prispôsobí aj atmosféru vnútri auta.
Verejnosti sa Talisman predstaví vo Frankfurte na jeseň. Renault oznámil, že kvalitu materiálov dal preveriť partnerom do Stuttgartu, konkrétne do Mercedesu.