HR-V je späť

Honda po dlhých rokoch od konca prvej generácie malého modelu HR-V vracia tento model aj na starý kontinent. Ide o nástupcu do roku 2006 vyrábaného malého SUV. Auto, ktoré trochu predbehlo dobu tým, že nešlo o tradičné veľké SUV ani offroad. Skôr o zvýšené SUV do mestského terénu plného nástrah v podobe obrubníkov, výmoľov, chodcov a cyklistov.

Novinka je pocitovo menšia. V súlade s inými súčasnými Hondami je trochu predizajnovaná, kombinácia ostrých hrán, oblúkov a natiahnutých svetiel nenechá nikoho na pochybách, z ktorého kontinentu toto auto je. Jednoznačná Ázia. Naživo pôsobí o niečo menej robustne ako na fotkách, čo z nej robí sympatického partnera do miest.

Honda HR-V Zdroj: Honda

Množstvo dizajnu platí aj pre interiér. Možno tu nájsť všemožné tvary a kombinácie prvkov. Napríklad lakťová opierka vyzerá akoby z nej niekto odhryzol, pred spolujazdcom je zasa nezvyčajná trojica výduchov klimatizácie. Po chvíli sa však zorientujem. A treba dodať, že vnútorný priestor i kufor sú na túto triedu skutočne veľké.

Krátka jazda, ktorej časová dĺžka sa rovná akademickej štvrťhodinke, prináša jeden hlavný vnem – HR-V je pohodlné. Na hladkých maďarských asfaltových cestách, ale aj na miestnych štrkových cestách je komfortná, nič nebúcha a za volantom sa cítim pohodlne.

Honda HR-V Zdroj: Honda

Pomáha hladko radiaci automat CVT, ktorý ale pochováva radosť z jazdy a utlmuje snahu HRV pôsobiť aspoň trochu športovo. Pod kapotou má 130-koňovú benzínovú 1,5-ku. Je to crossover na pohodové jazdenie mestom, nie športovanie. Na Slovensku začína od 17 490 eur s DPH.

Malý sršeň Jazz

Najmenší zástupca japonskej značky, to je jazdecky trochu iná kapitola. Zásadný rozdiel síce mohla pri prvej jazde spôsobovať prítomnosť manuálnej prevodovky, ale bola to radosť. Hoci je Jazz stále pohodlný, veľmi sa nenakláňa a svojou koncepciou dáva najavo chuť vytáčať sa, vrhať sa do zákrut a s nasrdene vysokými otáčkami benzínovej 1,3-ky obiehať veľké limuzíny a SUV. Viem si ho predstaviť ako prvé auto pre mladého človeka.

Honda Jazz Zdroj: Honda

Vnútri taktiež prekvapuje množstvom priestoru, vzadu sa pohodlne natiahnu aj dospelí ľudia. Navyše sa pridáva praktickosť magic seats, teda vyklápateľných zadných sedákov ako v divadle. Hoci niektoré prvky interiéru sú divoké, oproti HR-V je to omnoho tradičnejšie miesto pre život.

Obe Hondy si samozrejme počkajú na plnohodnotný test TREND.sk, kde s nimi strávime viac než pár desiatok minút. Importér hovorí o vysokej vybavenosti áut už v nižších verziách, čo z nich môže robiť zaujímavú ponuku. Ale aby sme ich poriadne otestovali, už nesmieme meškať.

Honda Jazz Zdroj: Honda