Porsche 911 GT3 R je tým vozidlom, ktoré si tímy objednávajú vo fabrike, ak chcú pretekať v kategórii GT3. Pôvodne sa objavilo už v roku 2010, ale stále sa vyvíja. O úspechoch svedčí fakt, že len minulý rok vyhralo 41 z 131 podujatí v ktorých participovalo.
Nový modelový rok 2013 prináša úpravy aerodynamiky pod taktovkou Porsche Motorsport. Zmenil sa predný nárazník, všetky blatníky, zadný panel a hlavne kryty zospodu auta. Spolu krytmi podvozku sa úprav dočkal aj zadný difúzor, doladený v aerodynamickom tuneli. Dokonca ani zadné krídlo nezostalo rovnaké. Po novom je široké ako celé auto a funguje lepšie s novými detailmi karosérie.
Nastavenie podvozku prešlo tiež ďalším vývojom. Rázvor sa predĺžil o 10 milimetrov a rozchod oboch náprav o 50 milimetrov. Širšia predná náprava umožnila použitie širších diskov. Vpredu majú 12 palcov, namiesto 10,9 pri minulej verzii.
Motor ostal rovnaký. Šesťvalec s usporiadaním boxer má objem štyri litre, podobne ako agregát v GT3 RS 4.0. Na zadné kolesá posiela 368 kW, čo je presne 500 koní. Medzi zadnými kolesami a motorom svoju robotu odvádza šesťstupňová sekvenčná prevodovka.
Radenie prevodov prebieha pádlami pod volantom cez pneumatický systém. To zabezpečuje dlhšiu životnosť prevodovky. Z predchodcu pochádzajú aj elektronické pomocné systémy. Vďaka nastaviteľnému ABS a trakčnej kontrole dokáže vodič presne kontrolovať auto aj pri prudkom brzdení, či akcelerácii.
Pre majiteľov starších verzií GT3 R ponúka fabrika možnosť prerobiť ich vozidlo na špecifikácie nového modelu pre rok 2013. Porsche Motorsport ponúka celý balík konverzie za 45 400 eur bez dane.
Foto – Porsche