Ťahaním lietadiel automobilky ukazujú akú veľkú masu dokážu potiahnuť. Napríklad Volkswagen Touareg s desaťvalcom potiahol Boeing 747. To bola hmotnosť 155 ton. Nissan Patrol následne potiahol ešte viac, 170 ton. Volkswagen Group však vracia úder.
Najnovšie si trúfol koncern na 73-metrový Airbus A380 patriaci Air France. Na pokus koncern Volkswagen pripravil Porsche Cayenne s naftovým motorom a označením Diesel S, čo znamená výkonnejšiu naftovú alternatívu v ponuke.
Porsche Cayenne Diesel S - Airbus A380 poskytol Air France aj keď piloti neštrajkovali Zdroj: Porsche
SUV poháňa motor s objemom 4,2 litra a usporiadaním V8. Dve turbá pomáhajú k výkonu 283 kW (385 k). Krútiaci moment je dôležitejšia veličina, ten vrcholí cifrou 850 Nm medzi 2000 a 2750 otáčok za minútu. Pre pokus o rekord bol vybavený špeciálnym spájacím zariadením.
Prekvapenie so zlyhaním sa nekonalo, Cayenne Diesel S potiahol celých 285 ton, čím prekonal Nissan Patrol o 170 ton. Nissan možno len nenašiel dostatočne veľké lietadlo. Porsche však zopakovalo tú istú procedúru aj s benzínovým modelom Turbo S, ktorý má 4,8-litrový motor V8 s výkonom 419 kW (570 k) a krútiacim momentom 800 Nm. Cayenne je v Guinessovej knihe rekordov.
Porsche Cayenne Diesel S - zjavne to až taký problém nebol Zdroj: Porsche
Autá neťahajú len lietadlá. Vlak s hmotnosťou sto ton potiahol aj Land Rover Discovery Sport. Na tom by nebolo nič zvláštne, pokiaľ by pod kapotou nemal iba dvojliter s výkonom 132 kW (180 k) a krútiacim momentom 430 Nm.
Pre automobilky s veľkými SUVčkami je teraz ťažké nájsť väčší objekt. Mohol by ním vyť naložený Antonov An-225 Mrija, ktorý má vzletovú hmotnosť až 600 ton, ale prázdny váži 285 ton. Teda o desať ton viac ako A380.
Porsche Cayenne Diesel S - oficiálny certofokát Zdroj: Porsche