Nový crossover je dlhý 4,5 metra, široký 1,84 metra a vysoký 1,67 metra. Rozmery sú až nápadne podobné Peugeotu 3008. S ním bude zdielať aj platformu a niektoré riešenia. Lenže exteriér bude úplne iný.
C5 Aircross bude mať, podobne ako ostatné nové modely značky, ochranné prvky Airbumps, ale v novej forme. Taktiež ponúkne v rámci značky novinku, bude mať kompletne LED svetlá. Denné svietenie bude stále vo forme obočia nad hlavnými svetlometmi. A LEDkové budú samozrejme aj zadné svetlá.
Čierne stĺpiky vytvárajú dojem ľahkosti a strechy vo vzduchu. Crossover bude mať v ponuke disky s priemerom od 17 do 19 palcov. Žiadne dvadsaťpalcové orgie sa konať nebudú. Prispôsobenie karosérie bude možné aj vďaka viacerým farbám a farebným doplnkom.
Citroën C5 Aircross - tvarom sa hodí hnedo-čierna kombinácia Zdroj: Citroën
Interiér už tak avantgardný nie je. Skôr sa dá, vďaka umiestneniu a tvary výduchov klimatizácie, nazvať drsnejším. Ale pritom ponúka všetky komfortné prvky. Výrazne sa k nemu hodí čierno-hnedá kombinácia aj na prístrojovej doske. Radiacu páku automatu je možné spoznať z Peugeotu 3008. A pred vodičom bude miesto analógových prístrojov displej.
Citroën C5 Aircross bude stáť na platforme EMP2, rovnako ako spomenutý Peugeot, ale aj C4 Picasso, či dokonca Spacetourer/Traveller. V Číne, kde bolo auto predstavené budú pod kapotou benzívové motory s výkonmi 121 kW (165 k) a 147 kW (200 k). Ako vrchol ponuky bude figurovať hybrid s výkonom 221 kW (300 k). Kombinácia spaľovacieho motora a elektromotorov robí z auta štvorkolku. Na jedno nabitie z elektrickej siete prejde auto až 60 kilometrov.
Nový crossover predvedie aj nový podvozok s názvom Progerssive Hydraulic Cushions, na ktorý má automobilka zaregistrovaných až 20 patentov. Európska verzia C5 Aircross sa má objaviť v druhej polovici roka 2018.
Citroën C5 Aircross - pri nehybridných verziách je aspoň Grip Control Zdroj: Citroën