Predchádzajúca generácia označená písmenom J dosahovala hodnotu 0,32. Prvým bodom na programe optimalizácie bol tvar strechy, ktorý má nová generácia s písmenom K, s jemným oblúkom kopírujúcim prúdenie vzduchu okolo auta až k zadnej časti.

Nad zadným oknom je zreteľná odtrhová hrana a po bokoch   stĺpiku karosérie vytvárajúce tieto hrany aj na bokoch. Všetko sa nesie v snahe zabrániť zbytočným turbulenciám za vozidlom. Zaujímavé je, že výrobca nesiahol po prekrytí podvozka.

Dôvod na vyhýbací manéver pred kompletným krytím spodných častí je, že takto môže byť auto lacnejšie a zároveň ľahšie. Automobilka tiež uvádza, že toto riešenie má vlastne tiež zlepšovať aerodynamické vlastnosti vozidla.

Hodnota 0,285 bude platná pre bežné verzie. Opel potvrdil, že je v pláne aj variant ecoFlex, ktorý sa dostane ešte na nižšie čísla. To by mohol teoreticky atakovať aj Toyotu Prius s 0,25. Lenže súčasná hodnota nie je tak zaujímavá pri pohľade na konkurenciu.

Mazda s novou trojkou dosahuje koeficient 0,28 v prípade hatchbacku a 0,255 ak ide o sedan. Dokonca aj posledná generácia Focusu od Fordu je na tom lepšie ako Astra. Základný koeficient má rovnaký ako Mazda 3 hatchback.