Novinka bude tiež iba okruhová a na cesty sa nepozrie. Balík Evo bude možné aplikovať aj na doterajšie modelu FXX K. Okrem vylepšenia pre už existujúce kusy ponúkne Ferrari aj extrémne limitovanú verziu, ale presné číslo automobilka zatiaľ neprezradila.
Bude fungovať v rovnakom režime ako doterajšie okruhové špeciály. Je to tiež laboratórne auto, ktoré Ferrari pristaví na okruh majiteľovi a ten sa povozí. Domov si ho zobrať nemôže. FXX K Evo má lepšiu aerodynamiku s pevným dvojitým zadným prítlačným krídlom.
Rok vývoja a simulácií vyústil do hodnôt prítlaku ako majú autá zúčastňujúce sa seriálov GT3 a GTE. Oproti pôvodnému FXX K sa prítlak zvýšil až o 23 percent. V porovnaní s cestným LaFerrari je vyšší dokonca až o 75 percent.
Ferrari FXX K Evo - dá sa objednať aj ako vylepšenie pre FXX K Zdroj: Ferrari
Pri 200 kilometroch za hodinu predstavuje prítlak až ekvivalent pridaných 640 kilogramov. Pri maxime je to až 830 kilogramov. Na dosiahnutie takých hodnôt museli prísť nové nárazníky, ale aj kompletné krytovanie podvozku. Podľa Ferrari sa znížila aj hmotnosť, FXX K vážilo 1 165 kilogramov, Evo váži menej.
Na novom volante okruhového auta sú implementované páky na radenie rýchlostí a kontrolu systému KERS. Motor V12 spolu s elektromotorom dosahuje výkon 773 kW (1 050 k) a krútiaci moment 900 Nm. FXX K Evo nastúpi do programu XX pre sezónu 2018/2019.
Ferrari FXX K Evo - má o 25 percent viac prítlaku pri dvojstovke Zdroj: Ferrari