Nový Nissan Leaf už na prvý pohľad zaujme dizajnom, ktorý nie je vôbec tak kontroverzný ako mal predchodca. Už ľahšie zapadne a nebude v premávke tak kričať. Na jednu stranu je to fajn a Leaf sa lepšie začlení, na druhú, už nebude tak nahlas o majiteľovi a jeho ekomyšlienkach kričať do sveta.
Dôležité zmeny nastali aj vnútri, podľa Nissanu má prístrojový panel tvar krídla klzáka. V strede je sedempalcový displej, ktorý zobrazuje toky energie, navigáciu, ale aj informácie o prehrávanej hudbe. Podporuje aj prepojenie s telefónmi cez Apple CarPlay a aj cez, u nás nedostupný systém, Androidu Auto.
Pohonná sústava Leafu má 110 kW (150 k) a 320 Nm, pričom na nábeh netreba čakať. Batéria s kapacitou 40 kWh dokáže autu sprostredkovať dojazd až 378 kilometrov podľa NEDC. Pri nabíjaní z bežnej zásuvky trvá plné nabitie 16 hodín. Nová 7 kW nabíjačka dokáže Leaf nabiť za 5 hodín a 30 minút.
Nissan Leaf - interiér je viac ako v normálnom aute Zdroj: Nissan
Leaf ponúka viac možností, je aj mobilnou nabíjacou jednotkou s obojsmerným napájaním. Pri pripojení dokáže energiu aj vracať naspäť. V prípade búrky a následného výpadku napätia tak môže slúžiť na napájanie domu.
Začiatok predaja bude spojený s ponukou špeciálnej uvádzacej série s názvom Leaf 2.Zero. Bude vybavený systémom ProPilot, ktorý dokáže jazdiť v kolónach a ProPilot Park, ktorý zase dokáže parkovať jedným dotykom tlačidla. Uvádzacia séria bude stáť 36 650 eur a bude dostupná na začiatku budúceho roka.
Nissan Leaf - dokáže poskytnúť energiu aj domu Zdroj: Nissan